آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ناپدید شدن 2 صیاد ایرانی در آبهای عمان



طبق اعلام مردم محلی و تایید مسوولان، دو صیاد هرمزگانی در آب‎‌های عمان در محدوده شهرستان جاسک از روز گذشته تاکنون ناپدید شده‌اند و هنوز خبری از آنها نیست.

به گزارش ایرنا، برخی شنیده‌ها از سوی منابع غیررسمی حکایت از آن دارد که قایق این دو صیاد دچار خرابی شده و به احتمال زیاد به دلیل شرایط جوی و دریایی و جریان شدید آب، قایق آنها به سمت آب‌های بین المللی شناور شده است.

 

فرماندار شهرستان جاسک دوشنبه با تایید این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این دو صیاد در آب‌های محدوده کوه مبارک ناپدید شده اند و هم اکنون مردم محلی و ارگان‌های مختلف از جمله نیروی دریایی سپاه، بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش مشغول جستجو و نجات برای یافتن این صیادان هستند.

 

محمد رادمهر خاطرنشان کرد:  مرکز کنترل و نجات دریایی اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک به شناورهای در حال عبور در دریای عمان نیز پیام اضطرار ارسال کرده است.

 

وی بیان داشت: با وجود تلاش‌های بسیار برای پیدا شدن این دو صیاد، هنوز خبری از آنها نیست ، اما عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد.

 

کوه مبارک یکی از مناطق راهبردی واقع در شرق استان هرمزگان در جنوب کشورمان است که در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است.

 

این منطقه در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند.

 

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و کوه مبارک در فاصله ۶۵ کیلومتری مرکز جاسک قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------