آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

فرانسه: مذاکره با ایران باید مسائل منطقه‌ای را هم شامل شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزیر خارجه فرانسه
وزیر خارجه فرانسه طی سخنرانی در ابوظبی بار دیگر خواستار بسط مذاکرات با ایران به مسائل فراتر از مسائل هسته‌ای شد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه فرانسه دوشنبه طی سخنانی در ابوظبی گفت، مذاکرات بین‌المللی با تهران باید موضوعات امنیتی منطقه و همچنین پرونده هسته‌ای را پوشش دهد.

 

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان «نشنال» چاپ امارات، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دوشنبه طی سخنرانی در مراسمی در دانشگاهی واقع در «ابوظبی» به امارات اطمینان داد که حفظ امنیت منطقه برای فرانسه در اولویت است.

 

لودریان گفت: «می‌خواهم به دوستان اماراتی خود بگویم که ما هیچگاه در مورد امنیت متحدانمان در منطقه مصالحه نخواهیم کرد.»

 

به نوشته نشنال، لودریان در ادامه گفت: «می‌خواهیم مذاکرات عمیقی با ایران انجام دهیم که نه تنها برنامه هسته‌ای ایران، بلکه مسائل امنیتی منطقه‌ای را شامل ‌شود. ما به همراه مقامات اماراتی می‌خواهیم دیپلماسی را در اولویت قرار دهیم.»

 

در حالی که محدود شدن مذاکرات با ایران به درخواست طرف‌های غربی به مسائل هسته‌ای محدود شده، این نخستین بار نیست که یک مقام فرانسه از اضافه شدن مسائل غیرهسته‌ای به این گفت‌وگوها سخن می‌گوید. 

 

لودریان در مصاحبه‌ای که حدود دو هفته پیش با روزنامه «فیگارو» داشت هم برخی مطالبات فراتر از «برجام»، مانند مذاکرات منطقه‌ای با ایران و آینده توافق هسته‌ای بعد از سال ۲۰۲۵ را هدف طرح ابتکاری رئیس‌جمهور کشورش برای نجات توافقی دانسته که ایران به مفاد آن پایبند بوده است. 

 

لودریان در آن مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا طرح «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه با ایران «مرده است» گفت: «در بیاریتز و بعداً در نیویورک، رئیس‌جمهور فرانسه ابتکاراتی برای تنش‌زدایی و تعیین ملاک‌های توافق میان دونالد ترامپ و حسن روحانی انجام داد.»

 

او در ادامه درباره طرح فرانسه گفت: «هدف از آن، متقاعد کردن ایران به پایبندی دوباره به تعهدات خود در توافق هسته‌ای وین، آغاز مذاکراتی برای رایزنی درباره بحران‌های منطقه و بحث درباره آینده توافق بعد از سال ۲۰۲۵ است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------