آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: ایران آماده تعامل در مورد برنامه‌هاى هسته‌اى خود با جامعه جهانى از جمله آمریکاست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف
ظریف تاکید کرد: ایران در پی تصمیم سال گذشته آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی، رویکرد "بازی مجموع صفر" را برای حل بحران رو به وخامت را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه با اشاره به ناکامی آمریکا در منزوی کردن ایران در منطقه گفت: ایران مایل به مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های‌ جهانی است اما سیاست زورگویانه آمریکا را نمی‌پذیرد.

 

به محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ در قطر گفت: ایران آماده است تا در مورد برنامه‌های هسته‌ای خود با جامعه جهانی از جمله ایالات متحده تعامل داشته باشد. 

 

ظریف با این حال افزود: تهران در بحث‌هایی که منافع ایران در آنان در نظر گرفته نمی‌شود، شرکت نخواهد کرد. 

 

ظریف تاکید کرد: ایران در پی تصمیم سال گذشته آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی، رویکرد "بازی مجموع صفر" را برای حل بحران رو به وخامت را نمی‌پذیرد.

 

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به اصرار رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم توافق جدید گفت: ایران "از معامله یا دیدار نمی‌ترسد" اما از طرف دیگر همه ملزم هستند که به تعهدات خود عمل کنند.

 

ظریف همچنین در موزه ملی قطر گفت: بقای هر توافق بستگی به این دارد که هر طرف چیزی از آن به دست آورد.

 

وی افزود: تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران "ناکام" بوده است و سیاست واشنگتن برای منزوی کردن ایران در توافقات منطقه‌ای خواه در سوریه، افغانستان و یمن کار ساز نبوده است. 

 

وزیر امورخارجه ایران همچنین در ادامه مجددا از طرح "ابتکار هرمز" ایران برای حل بحران‌های منطقه‌ای سخن گفت و افزود، عربستان سعودی برای منزوی کردن ایران، ترکیه و قطر از طریق توافق‌های امنیتی منطقه‌ای تلاش می‌کند. 

 

وی این اقدامات را "غیرقابل قبول" خواند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------