آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

پمپئو، ایران را مسئول تهدیدات علیه سفارت آمریکا در عراق دانست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پمپئو
وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی مدعی شد که گروه‌های تحت حمایت ایران، سفارت واشنگتن در بغداد را تهدید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: ما پاسخ دفاعی به حمله گروه نیابتی ایران دادیم که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن دیگر سربازان آمریکایی و عراقی شده بود. حال گروه‌های تحت حمایت ایران سفارت ما را در بغداد تهدید می‌کنند.

 

همچنین جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری نوشت: حمله به سفارت‌مان در بغداد مستقیم از دفترچه ایران در سال 1979 بیرون می‌آید.

 

وی در ادامه اظهارات واهی خود مدعی شد که این حمله به سفارت آمریکا نشانگر آمریکاسیتزی عراقی‌ها نبوده و تسلط ایران بر گروه‌های نظامی شیعه را به رخ می‌کشد.

 

بولتون در ادامه نوشت: ما باید شهروندانمان را از ستیزه‌جویی‌های ایران حفظ کنیم.

 

کریس مورفی، سناتور آمریکایی نیز در توییتی با اشاره به هجوم مردم عراق به سفارت آمریکا مدعی شد که "حمله ایران" به سفارت ایالات متحده نشانگر فاجعه‌ای است که ترامپ در خاورمیانه ایجاد کرده.

 

آدام شیف، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز هجوم مردم عراقی و "شبه نظامیان تحت حمایت ایران" علیه سفارت آمریکا در بغداد را بسیار نگران‌کننده خواند.

 

الیزی استفنیک، نماینده حوزه انتخابیه بیست‌ویکم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا همچنین خواستار مسئول دانستن ایران برای هجوم مردم عراق به سفارت آمریکا شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------