آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

وزارت خارجه فرانسه: ترور سردار سلیمانی اتفاقی بود که از آن می‌ترسیدیم/ توصیه سفارت فرانسه به شهروندان خود در ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزارت خارجه فرانسه
وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی گفت، این اقدام آمریکا درست همان چیزی بود که از آن هراس داشتیم.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس در پشت صحنه، جهت تقویت ثبات در خاورمیانه پس از انجام حمله هوایی آمریکا و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، تلاش خواهد کرد.

 

«امیلی دی‌مونچالین» معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپا در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه اتفاق افتاد همان چیزی بود که از آن می‌ترسیدیم. تنش بین ایران و آمریکا در حال افزایش است».

 

وی افزود اکنون اولویت باید این باشد که ثبات به خاورمیانه بازگردد.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در عراق را تأیید کرد. 

 

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

 

این اقدام تروریستی در حالی انجام شد که شب گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است».

 

توصیه سفارت فرانسه به شهروندان خود در ایران

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال‌پست، سفارت فرانسه در ایران در توئیتر خود نوشت: پس از شهادت ژنرال سلیمانی، در ایران سه روز عزای عمومی اعلام شده است. به همین دلیل، ما به شهروندان فرانسوی توصیه می‌کنیم که از هرگونه اجتماع خودداری کنند و با احتیاط و دوراندیشی رفتار کنند و از گرفتن عکس در فضاهای عمومی خودداری کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------