آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

بولتون: نقشه ترور سلیمانی از مدت‌ها پیش در حال برنامه‌ریزی بود/ اسپر: احتمال حملات بیشتر از سوی ایران علیه منافع آمریکا وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان بولتون
جان بولتون به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در توییتر خود مدعی شد: نقشه ترور سلیمانی از مدت‌ها پیش در حال برنامه‌ریزی بوده است، این ترور یک ضربه مهلک علیه رفتارهای بدخواهانه ایران و سپاه ایران است.

 

مارک اسپر: احتمال حملات بیشتر از سوی ایران علیه منافع آمریکا وجود دارد

«مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید آمریکا احتمال می‌دهد که حملات بیشتری از سوی ایران یا گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق صورت گیرد و آنها به خاطر این کارشان متاسف خواهند شد.

 

وزیر دفاع آمریکا در این اظهارت بار دیگر دولت عراق را متهم کرد که اقدام کافی برای مقابله با حملات هواداران این گروه به سفارت ایالات متحده انجام نداده است.

 

وی خطاب به خبرنگاران مدعی شد: «شواهدی در دست است که ایران یا گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت آن به دنبال انجام حملات بیشتری هستند. اگر این اتفاق بیفتد به آن واکنش نشان می‌دهیم و اگر کوچک‌ترین حمله یا شواهدی دال بر آن ببینیم، دست به اقدام پیشگیرانه برای حفاظت از نیروهای آمریکایی می‌زنیم تا از جان آمریکایی‌ها مراقبت کنیم».

 

وزیر دفاع آمریکا گفت: «این رفتار تحریک‌آمیز ماه‌ها است که ادامه دارد اینکه آیا ممکن است کاری انجام بدهند؟ بله. و آنها احتمالاً از این بابت متاسف خواهند شد».

 

اسپر تصریح کرد: «ما آماده دفاع از خود هستیم و آماده‌ایم که رفتار بد از سوی این گروه‌ها را دفع کنیم؛ گروه‌هایی که مورد حمایت ایران بوده و از سوی این کشور هدایت و تغذیه می‌شوند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------