آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

پمپئو: ترور سردار سلیمانی از یک حمله آنی جلوگیری کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مایک پومپئو
درحالیکه دولت، پارلمان و ارتش عراق انجام حمله در خاک این کشور توسط تروریستهای آمریکایی را غیرقانونی و نقض حاکمیت این کشور خوانده‌اند، «مایک پامپئو» مدعی شد که حمله به سردار سلیمانی قانونی بود.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو دقایقی پیش در گفت و گوی زنده با شبکه خبری سی ان ان با موضوع ترور سردار سلیمانی، ادعا کرد که پس از (شهادت) سردار قاسم سلیمانی، جهان، امن تر خواهد بود.

 

وی گفت که بعد از این اقدام سربازان آمریکایی در سراسر جهان از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود. 

 

وی همچنین ادعا کرد که حمله هوایی علیه فرمانده سپاه قدس، از یک "حمله آنی" جلوگیری کرد.

 

وزیرامورخارجه آمریکا در مورد ماهیت تهدید فوری بودن قاسم سلیمانی برای امریکا، بدون دادن توضیح روشنی تنها به سی ان ان گفت: مردم آمریکا باید بدانند که  تصمیم دونالد ترامپ در کنار گذاردن قاسم سلیمانی از صحنه نبرد باعث درامان ماند جان صدها نفر از آمریکایی هاشد، هیچ تردیدی دراین باره نداشته باشید.

 

وی در ادامه مدعی شد :قاسم سلیمانی بطور فعال طرح هایی را به اجرا می گذارد که جان نه فقط ده ها بلکه صدها امریکایی در خطر بود، این تصمیم بنابر برآوردهای اطلاعاتی صورت گرفت، مردم آمریکا می دانند که جان صدها امریکایی درمنطقه در دستان قاسم سلیمانی قرار داشت.

 

پمپئو در پاسخ به این پرسش که آیا سردار قاسم سلیمانی یک تهدید فوری برای خاک آمریکا بود ادعا کرد که وی تهدیدی در منطقه بود.

 

وزیرامورخارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قاسم سلیمانی بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ میلادی باعث شدن ۶۰۰ آمریکایی در منطقه شده بود پس چرا در آن زمان یک تهدید فوری به شمار نمی رفت و به یکباره شب گذشته وی یک تهدید فوری برای آمریکا محسوب شد، گفت: چیزی که امروز با آن زمان متفاوت است این است که امروز ایران مرتکب ده ها و ده ها تهدید در کل منطقه شده است. ترامپ این تصمیم را بنا بر برآوردهای اطللاعاتی صورت داد که چنانچه اقدامی صورت نگیرد تهدید آن بیشتر می شد.

 

پاسخ های احتمالی ایران را پیش بینی کرده ایم

پمپئو در ادامه و در پاسخ به این  پرسش که گستره احتمالی پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا علیه سردار قاسم سلیمانی چه خواهد بود، گفت: ما پاسخ های احتمالی مختلف ایران را پیش بینی کرده ا یم و خود را برای تمامی این پاسخ های احتمالی آماده کرده ایم.

 

 سی ان ان از وی پرسید: اما امروز شاهد راهپیمایی هزاران نفر  در تهران در اعتراض به اقدام آمریکا بودیم و حتی رهبران سیاسی عراق نیز اقدام آمریکا را محکوم کرده و فرانسه نیز گفته است با این اقدام آمریکا، امنیت جهان ضعیفت تر می شود، پاسخ شما چیست.

 

پمپئو گفت: فرانسوی ها دراین مورد اشتباه می کنند، جهان امروز امن تر (از گذشته) است و آمریکایی ها اکنون در منطقه پس از (شهادت) قاسم سلیمانی درامنیت هستند.

 

وزیرخارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که نقش آتی آمریکا پس از این واقعه  در عراق چه خواهد بود چراکه با توجه به اعلام مقامات عراقی نسبت به این اقدام آمریکا اکنون این کشور در وضعیت بغرنجی درعراق قرار گرفته است، ادعا کرد:  من در چند روز گذشته با نخست وزیر و وزیرخارجه عراق صحبت کردم و در خفا غیر از آنچه در بیانیه های علنی بیان می کنند، نظر دیگری دارند و مردم عراق خواستار خروج ایران از عراق هستند.

 

پمپئو درباره این پرسش که آیا وزارت خارجه قصد دارد جزئیات مربوط به انچه را که شما «تهدید فوری بودن قاسم سلیمانی» عنوان می کنید، در روزهای آتی منتشر کند، گفت: تلاش می کنیم در فرصتی مقتضی این کار را انجام دهیم، مردم آمریکا باید بدانند که این برآورد اطلاعاتی بودکه منجر به گرفتن چنین تصمیمی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------