آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اخبار ضد و نقیض درباره وتوی قطعنامه آمریکایی علیه ایران/ وتوی قطعنامه ضد ایرانی آمریکا صحت ندارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,شورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به رای گذاشت و با مخالفت چین و روسیه وتو شده است.

به گزارش بهارنیوز به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران را به رای گذاشت که با مخالفت چین و روسیه، وتو شد. گفتنی اینکه، نماینده آمریکا در سازمان ملل قبلا با اذعان به احتمال وتوی هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت توسط روسیه و چین، گفت تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید تمدید شود.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز در مورد این که اگر شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، آیا چیزی از برجام باقی خواهد ماند؟ گفت: این کار به معنی این است که یکی از مهمترین مفاد برجام از بین رفته است. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این موضوع تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

 

وتوی قطعنامه ضد ایرانی آمریکا صحت ندارد

فارس نوشت: برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند روسیه و چین قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را وتو کرده‌اند. حالا خبر رسیده که این ادعا صحت ندارد. 

 

قطعنامه به رأی گذاشته شده و نتیجه نهایی آن قرار است ساعت ۱۷:۳۰ به وقت نیویورک اعلام شود.

 

هیچ منبع معتبر خبری تا کنون اشاره‌ای به وتوی این قطعنامه توسط چین و روسیه نکرده است و از مجموعه تحولات پیرامون وضعیت قطعنامه هم انتظار نمی‌رود چنین اتفاقی رخ داده باشد.

 

پیش‌بینی‌ها بر این است که این قطعنامه حتی بدون وتوی چین و روسیه شکست خواهد خورد زیرا از ۹ رأی لازم برای تصویب هم برخوردار نیست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------