آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مشاور امنیت ملی ترامپ: پیشنهاد پوتین برای تشکیل جلسه اعضای دائم شورای امنیت همراه با ایران و آلمان را رد کردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مشاور امنیت ملی ترامپ
مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه برای تشکیل جلسه سران اعضای دائم شورای امنیت همراه با ایران و آلمان را رد کردیم چرا که می‌خواهند ما را به بازگشت به این توافق وحشتناک وادار سازند.

به گزارش ایرنا، رابرت او برایان روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز، در پاسخ به این سوال که اگر پوتین بازیگر بدی است چرا می‌خواهید با او در آمریکا دیدار کنید، اظهار کرد: ما نمی خواهیم پیش از انتخابات با ولادیمیر پوتین در آمریکا دیداری داشته باشیم.

 

وی افزود: پوتین پیشنهاد نشست سران پنج عضو دائم شورای امنیت را مطرح کرد اما ما آن را رد کردیم. این نشست فقط با روسیه نبود بلکه روسیه، آلمان، ایران و دیگر اعضای دائمی شورای امنیت بود تا آمریکا را به بازگشت به توافق وحشتناک برجام تحت فشار قرار دهند که از ابتدا فاجعه‌بار بود.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این گفت‌وگو ادامه داد: ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم اما ما خواهان روابط خوب با روسیه هستیم. مایلیم توافق کنترل تسلیحاتی با روسیه داشته باشیم همانگونه که رونالد ریگان انجام داده بود.

 

او برایان اضافه کرد: این به روسیه مربوط است، همانگونه رئیس جمهوری روشن کرد من هم تصریح می‌کنم این به عهده آنها است که چگونه در این زمینه حرکت کنند اما ما علاقمند هستیم که با روسیه درباره کنترل تسلیحاتی به توافق برسیم.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته پیشنهادی ارائه داد که سران اعضای دائم شورای امنیت به همراه ایران و آلمان در نشستی مجازی درباره صلح در خلیج فارس با هم تبادل نظر کنند تا به این ترتیب جلوی انشقاق در شورای امنیت متعاقب حرکت خلاف قانون و مقررات دولت ترامپ برای به حرکت درآوردن مکانیسم اسنپ بک را بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------