آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش ایران به پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران ۵+۱



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی ربیعی
سخنگوی دولت به پیشنهاد پوتین مبنی بر برگزاری اجلاس ویدیویی سران 5+1 واکنش نشان داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که «نظر جمهوری اسلامی ایران در مورد پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران ۵+١ چیست؟» به جماران گفت: همانطور که قبلا توضیح داده شد، ما متوجه حسن نیت آقای پوتین برای کاهش تنش ها هستیم ولی در عین حال بعید می دانیم که چنین نشستی در فقدان هرگونه نیات صادقانه از طرف دولت آمریکا موثر باشد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است.

 

 ربیعی تاکید کرد: صرف نظر از این گمانه زنی ها، هر زمان که همه طرف ها درخواست رسمی برای برگزاری این اجلاس پیشنهادی را دریافت کنند، با جدیت آن را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد.

 

سخنگوی دولت درخصوص ناکامی آمریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی و ادعای ترامپ مبنی بر اینکه مکانیسم ماشه به زودی فعال خواهد شد، اظهار داشت: ایالات متحده با خروج از برجام در جایگاهی نیست که از سازوکارهای تعبیه شده در برجام و قطعنامه پشتیبان آن، بهره‌برداری کند.

 

وی افزود: آمریکا بعد از خفت فاجعه‌بارش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، کاملاً سراسیمه شده و پریشان‌گویی می‌کند. هدف از این تهدید نمی‌تواند چیزی جز ضربه زدن به شورای امنیت سازمان ملل و اختلاف انداختن در جامعه بین‌المللی باشد.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: این بار رژیم مستاصل آمریکا تصمیم گرفته که زانوی خود را بر گردن جامعه جهانی و همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل بگذارد، ولی اطمینان داریم که این بار نیز با ایستادگی جامعه بین‌المللی در برابر بدعت قلدرمآبانه آمریکا، این یاغی‌گری در برابر قانون نیز به شکست خواهند انجامید.

 

سخنگوی دولت بیان داشت: این شکست آمریکا نشان داد که ظرفیت‌های ایجاد شده در برجام از یکجانبه‌گرایی و قلدری این رژیم توانسته جلوگیری کند و از آثار برجام این بود که دو نوبت شکست‌های بی‌سابقه آمریکا در پی داشته است. ما به طور کلی شاهد تلاش و دیپلماسی همه طرف‌ها برای حفظ برجام هستیم و بعید است آمریکا موفق به حرکتی شود. بنابراین واکنش‌های عصبی آمریکا علیه برجام و شکست مذکور قابل فهم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------