آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بولتون: بایدن می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند/ وزیر خارجه اتریش: روند بازگشت بایدن به برجام طول خواهد کشید



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان بولتون
مقام سابق کاخ سفید بر توانایی بایدن برای لغو تحریم‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: جو بایدن می‌تواند تمامی تحریم‌های دولت دونالد ترامپ علیه ایران را  لغو کند.

 

بولتون در ادامه گفت: سیاست فشار حداکثری ترامپ بی‌فایده و در واقع «ناکارآمد» بوده است و مقابله با ایران باید افزایش یابد. اکنون از تحریم‌های بیشتر صحبت می‌شود همین یعنی که فشار آمریکا علیه ایران حداکثری نبوده که هنوز می‌شود تحریم جدیدی تصویب و اعمال کرد.

 

وزیر خارجه اتریش: روند بازگشت بایدن به برجام طول خواهد کشید

ایرنا نوشت: «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش در گفت وگو با نشریه «دی پرسه» گفت: روندی که در دوره ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال چین در پیش گرفته شده است، با شدت بیشتری در دوره جانشین وی ادامه می یابد.

 

وزیر امور خارجه اتریش افزود: انتظار دارد که رئیس جمهوری جدید آمریکا تعامل چندجانبه بیشتری با جهان داشته باشد، اما به نقش سنتی ایالات متحده به عنوان پلیس جهان بازگشت نخواهد داشت.

 

وی همچنین تاکید کرد که اعتقادی به بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته ای با ایران ندارد و این روند به طول خواهد انجامید. شالنبرگ در عین حال پایبندی بایدن به توافق نامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا با ایالات متحده را مطلوب می داند.

 

همچنین وزیر خارجه اتریش یادآور شد که سیاست خصمانه آمریکا در قبال چین که در زمان «دونالد ترامپ» شدت بیشتری گرفت، با روند شدیدتری در دوره «جو بایدن» ادامه می یابد و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

 

 آلمان: باید با ایران درباره گنجاندن مسائل غیرهسته‌ای در برجام گفت‌وگو کنیم

«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه از گنجاندن مسائل دیگر علاوه بر مسائل هسته‌ای در توافق «برجام» استقبال کرده است.

 

بخش زیادی از مصاحبه وزیر خارجه آلمان با خبرگزاری آسوشیتدپرس به سیاست‌های کشورش و اروپا در دوران ریاست‌جمهوری احتمالی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اختصاص داشت. رسانه‌های آمریکا برآورد کرده‌اند جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی خواهد رسید.

 

ماس در این مصاحبه گفته آلمان هم مانند واشنگتن با «نقش بی‌ثبات‌کننده» ایران در خاورمیانه، برنامه موشکی این کشور و تهدیدهایش علیه اسرائیل مشکل دارد.

 

او گفت: «باید با ایالات متحده و ایران درباره اینکه آیا امکان گسترش این توافق، به نحوی که بتوان مسائل دیگر را در آن گنجاند وجود دارد یا خیر، گفت‌وگو کنیم.» ماس در ادامه گفته که رفع تحریم‌ها به نفع ایران است.»

 

طبق گزارش آسوشیتدپرس، هایکو ماس در بخش دیگری از این مصاحبه گفته که ریاست‌جمهوری جو بایدن فرصتی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای برجام است، مشروط بر آنکه تهران نقض تعهداتش ذیل این توافق را کنار بگذارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------