آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

امارات: در توافق جدید آمریکا، ایران باید از برنامه‌های موشکی و دخالت در منطقه دست بردارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,انور قرقاش
وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سخنانی خواستار حصول توافق جدید با ایران که شامل برنامه‌های موشکی و منطقه‌ای می‌شود خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی خواستار حصول توافقی فراتر از برجام با ایران شد.

 

بر این اساس، قرقاش گفت: ما همواره بر این موضوع تاکید داشته ایم که از دیپلماسی در روابط با ایران حمایت می‌کنیم. امارات متحده عربی حل و فصل مسائل هسته‌ای ایران را از طریق گفتگو به درگیری با تهران ترجیح می‌دهد.

 

وی افزود: با این حال، ما از دولت بعدی آمریکا (جو بایدن) انتظار داریم در مذاکرات با ایران به دنبال رسیدن به توافقی فراتر از برجام (برجام پلاس پلاس) باشد. این توافق باید شامل جاه طلبی هسته ای، جلوگیری از حمایت از تروریست ها، جلوگیری از اقدامات مخرب در منطقه و نیز توقف ساخت راکت و موشک از سوی ایران باشد.

 

قرقاش خاطر نشان کرد: پیام من به جو بایدن این است که آخرین چیزی که ما به دنبال آن هستیم درگیری و جنگ با ایران است. از لحاظ جغرافیایی ما در همسایگی ایران قرار داریم و علی رغم داشتن مشکلات جدی با تهران، این موارد باید از طریق راهکار‌های سیاسی حل و فصل شود.

 

این مقام اماراتی تاکید کرد: باید به دنبال فرآیندی برای تعامل با تهران باشیم. ما طرفدار برجام پلاس پلاس هستیم. این توافق جدید باید تمامی فعالیت‌های مخرب ایران و برنامه‌های موشکی این کشور را در بربگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------