آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اردوغان خواستار تشکیل سازوکاری جدید در منطقه با حضور ایران شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اردوغان
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا خواستار تشکیل یک سازوکار جدید منطقه‌ای ششگانه متشکل از چند کشور از جمله ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آناتولی، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، در نشست خبری مشترک با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، در باکو با تاکید بر اینکه ترکیه و آذربایجان به دنبال صلح پایدار در منطقه هستند، اظهار کرد آنکارا آماده تشکیل یک سازوکار منطقه‌ای ششگانه است.

 

او درباره نقش روسیه در تحولات اخیر منطقه نیز افزود: «نمی‌توانم رویکرد پوتین در قبال مسئله قره‌باغ را نادیده بگیرم. رویکرد مثبت پوتین نیز کمک کرد تا روند را به مسیر مثبتی سوق دهیم.»

 

رئیس جمهور ترکیه از پیشنهاد خود برای تشکیل سازوکار منطقه‌ای جدید و استقبال ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، از این پیشنهاد خبر داد و افزود: «آماده تشکیل یک سازوکار منطقه‌ای ششگانه متشکل از آذربایجان، ترکیه، روسیه، ایران، گرجستان و حتی ارمنستان در صورت پذیرش دیگر کشور‌ها هستیم.»

 

اردوغان در ادامه با انتقاد از رویکرد فرانسه، آمریکا و روسیه به عنوان روسای مشترک گروه مینسک به دلیل تعلل در یافتن راه حلی برای مسئله قره‌باغ طی سال‌های متمادی، گفت که این کشور‌ها در صورت صداقت می‌توانستند در مدت کوتاهی این مسئله را خاتمه دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------