آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا ناو هواپیمابرش را از خلیج فارس خارج کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,خروج ناوئ آمریکایی از خلیج فارس
سرپرست وزارت دفاع آمریکا، در اقدامی که نشان از کاهش تنش آشکار با ایران دارد، تصمیم گرفت ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» را به خارج از خلیج فارس بفرستد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان، ایالات متحده آمریکا در یک نمایش نظامی بمب افکن های خود را منطقه اعزام کرد. اما در اقدامی دیگر کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون تصمیم بر آن گرفت تا ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» را به خارج از خلیج فارس بفرستد.

 

این اقدام و همزمان اعزام بمب‌افکن‌های بی‌ـ۵۲ به منطقه نشان‌دهنده پیام‌های متناقض و بازتاب‌دهنده اختلاف‌نظرها در پنتاگون است.

 

مقامات وزارت دفاع تأکید می‌کنند که هیچ برنامه‌ای برای اقدامات تهاجمی علیه ایران ندارد و تلاش برای تقویت نیروهای آمریکایی در منطقه، مربوط به بازدارندگی حملات ایران است، نه انجام یک حمله پیشگیرانه.

 

روزنامه روسی: آمریکا و اسرائیل آماده جنگ با ایران هستند

خبر آنلاین نوشت:  روزنامه مسکوفسکی کامسومولتس روسیه در واکنش به تحرکات آمریکا و اعزام بمب افکن های بی 52 و هواپیماهای سوخت رسان به این بمب افکن ها در گزارشی نوشت: آمریکا و اسرائیل آماده جنگ با ایران هستند. در این گزارش می خوانیم:

اوضاع جاری در خاور میانه به شدت، رو به وخامت است. در آستانه سالگرد ترور (شهادت) سردار قاسمی سلیمانی توسط امریکایی ها، در منطقه منتظر انتقام جویی باشند. در این زمینه، امریکا زیر دریایی هسته ای و رزم ناوهای خود را به خلیج فارس اعزام کرده است.

 

در روز ۲۶ ماه دسامبر، کاربران سرویس FlightRadar خبر دادند که پنج فروند هواپیمای سوخت رسان نیروی هوایی امریکا بر فراز آسمان عراق به پرواز درآمده اند. براساس گزارشات رسانه های گروهی، این هواپیماها سوخت لازم را در اختیار هواپیماهای نظامی در صورت آغاز جنگ قرار خواهند داد. ظاهرا، این هواپیماهای سوخت رسان سوخت لازم را در اختیار هواپیماهای بمب افکن بی – ۵۲ قرار داده اند که از پایگاه نظامی امریکا در آلمان به سوی عراق به پرواز درآمده بودند. طی چند روز اخیر، هواپیماهای سوخت رسان پیوسته، بر فراز آسمان عراق و در نزدیکی مرز با ایران در پرواز می باشند.

 

 در روز ۱۲ ماه دسامبر، در پنتاگون اعلام کردند که دو فروند هواپیمای بمب افکن بی – ۵۲ پرواز تجسسی در منطقه خلیج فارس انجام داده اند. به گفته نظامیان امریکایی، هدف از این پروازها، نمایش آمادگی امریکا برای اجرای عملیات نظامی در هر لحظه لازم می باشد. براساس گزارشات رسیده، هواپیماهای رادیو الکترونیک امریکایی بر فراز خلیج فارس نیز به پرواز درآمده اند.

 

فعالیت نظامی امریکا در منطقه افزایش یافته است. در روز ۲۲ ماه دسامبر، خبر رسید که زیر دریایی هسته ای جورجیا و دو رزم ناو امریکا وارد خلیج فارس شده اند. همزمان با آن، گروهک ضربت نیروی هوایی امریکا نیز وارد اقیانوس هند شده است. متحدان امریکا در منطقه نیز از نیروهای امریکایی حمایت می کنند. از جمله، می توان به اعزام زیر دریایی اسرائیلی به منطقه اشاره کرد.

 

در پی ترور محسن فخری زاده، آمادگی نظامی در منطقه افزایش یافت. ایران، اسرائیل و امریکا را در این ترور مقصر می داند و وعده انتقام گیری را داده است. چندی بعد، حملاتی علیه سفارت امریکا در بغداد و پایگاه های نظامی امریکا در عراق صورت گرفت. به اعتقاد کارشناسان، خطر آغاز جنگ بسیار زیاد است و برای این منظور، تمامی مقدمات فراهم می باشد.

 

احتمال دارد که امریکا دست به حملات گسترده ای علیه پایگاه های نظامی ایران در عراق و سوریه بزند و از این طریق، بخواهد تا ایران را به دادن پاسخ متقابل ناگزیر سازد. در حال حاضر، ایرانی ها به دنبال جنگ نیستند و از این رو، احتمال دارد، امریکا به نحوی، ایران را مجبور به چنین کاری کند، مانند ترور مجدد یکی دیگر از مقامات رسمی کشور.

 

***

 

رسانه عراقی به نقل از یک منبع امنیتی: آمریکا در بغداد سامانه پدافندی جدیدی را فعال کرد

ایرنا نوشت: پایگاه خبری «شفق نیوز» عصر پنجشنبه به نقل از یک منبع امنیتی بدون ذکر نام نوشت: سامانه پدافندی جدید از نوع C-RAM امروز در پایگاه ویکتوری آمریکا (در نزدیک فرودگاه بغداد) فعال سازی شد و این سامانه مانند سامانه مستقر در سفارت آمریکا است که در منطقه «سبز» در مرکز بغداد واقع است.

 

به گفته کارشناسان نظامی، سامانه «C-RAM» برای مقابله با گلوله‌های خمپاره و راکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

 

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی از جمله «پاتریوت و C-RAM» را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------