آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

گفتگوهای پنهانی امارات با ایران؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی,گفتگوهای پنهانی امارات با ایران
بنا به گزارش روزنامه العربی الجدید مستقر در لندن، امارات متحده عربی طی یک هفته گذشته و به منظور آرام کردن ایرانیان و انکار دست داشتن در هرگونه عملیات نظامی در داخل ایران، ارتباطاتی پنهانی با تهران برقرار کرده است.

یه گزارش انتخاب، منابع مطلع به این روزنامه گفته اند كه گفتگوهای بین ابوظبی و تهران در قاهره و همزمان با بزرگداشت سالگرد شهادت فرمانده نظامی ایران، قاسم سلیمانی كه توسط آمریكا در 3 ژانویه 2020 ترور شد، انجام شده است.

 

این منابع گفتند امارات متحده عربی به ایران اطمینان داده است که به هیچ وجه در ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران در ماه نوامبر، نقشی نداشته است.

 

این منابع گفتند: " در دبی نگرانی های جدی در مورد حملات تلافی جویانه ایران وجود دارد، حتی اگر این حملاتی کوچک باشد."

 

آنها افزودند که امارات متحده عربی در تلاش است تا اقدامات دونالد ترامپ برای ایجاد آشفتگی های بین المللی در روزهای باقی مانده تا واگذاری قدرت به رئیس جمهور منتخب را پیش بینی کند و از این طریق موقعیت خود را تثبیت کند.

 

این منابع گفتند: "ایرانی ها نیز با هدف انتظار برای خروج ترامپ از کاخ سفید و بررسی موضع رئیس جمهور جدید آمریکا نسبت به تهران، با دور نگه داشتن منطقه از بحران های بزرگی که در حال حاضر نیز خارج از کنترل است، موافقت داشتند ".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------