آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

واکنش آمریکا به توقیف نفتکش کره جنوبی و افزایش سطح غنی‌سازی ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و آمریکا
مقام وزارت خارجه آمریکا به توقیف یک فروند نفت‌کش تحت پرچم کره جنوبی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه از ایران خواست نفتکش‌ تحت پرچم کره جنوبی که در آب‌های خلیج‌فارس توقیف کرده را آزاد کند.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده در مصاحبه با رویترز مدعی شد: «رژیم ایران، در راستای اخاذی از جامعه بین‌المللی جهت رها شدن از فشار تحریم‌ها همچنان حقوق دریانوردی و آزادی‌های تردد دریایی را تهدید می‌کند.»

 

او اضافه کرد: «ما نیز همانند کره جنوبی از ایران می‌خواهیم این نفتکش را فوراً آزاد کند.»

 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز دوشنبه (۱۵ دی‌ماه/ ۴ ژانویه) اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین  زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

 

پیشتر «ربکا رباریش»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته بود که پنتاگون از این مسئله مطلع است و این وضعیت را تحت نظر دارد.

 

***

 

واکنش عصبانی آمریکا به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی

یک مقام آمریکایی در واکنشی عصبانی تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، آن را «باج‌گیری هسته‌ای» توصیف کرده است. 

 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت: «اقدام ایران در غنی‌سازی اورانیوم به ۲۰ درصد در فردو تلاشی آشکار در راستای تشدید کمپین باج‌خواهی هسته‌ای این کشور است. این تلاش همچنان به شکست خواهد انجامید.»

 

این مقام که خواسته نامش فاش نشود در ادامه گفت: «آمریکا و جامعه بین‌المللی همچنان برای گزارش واقعیت‌های میدانی چشم به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهند داشت.»

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اطمینان داریم که آژانس اتمی فعالیت‌های هسته‌ای جدید ایران را زیر نظر خواهد داشت و آن را گزارش خواهد کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------