آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

بایدن: اگر دیپلماسی با ایران به نتیجه نرسید گزینه‌های دیگری را اجرا می‌کنیم/ بنت: باید سانتریفیوژهای ایران را متوقف کرد



بایدن و نفتالی بنت،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که درباره ایران نخست دیپلماسی در نظر گرفته می‌شود و در صورت شکست دیپلماسی،‌ گزینه‌های دیگر بررسی می‌شوند.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ابتدای دیدار با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت ما درباره روابط صحبت می‌کنیم اما تمایل داریم تا با افغانستان شروع کنم، از دست دادن تفنگدارانمان غم انگیز است. 

 

وی افزود: «از دست دادن یک فرزند یا یک پدر همانند این است که به یک سیاه‌چاله کشیده شوید اما ما ماموریت افغانستان را تکمیل خواهیم کرد».

 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که نخست وزیر اسرائیل یکی از متنوع‌ترین کابینه‌ها را رهبری می‌کند.  و درباره تعهدی که ما درباره امنیت اسرائیل و تهدید ایران وجود دارد،‌ بحث خواهیم کرد. 

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: «اگر دیپلماسی در بازدارندگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کار نکرد، ما اقدامات دیگری خواهیم داشت».

 

بنت نیز در ابتدای سخنانش به ابراز همدردی با قربانیان آمریکایی انفجار روز گذشته کابل پرداخت.

 

وی ادامه داد: «ما به حمایت شما اطمینان داریم و اسرائیل می‌داند که ما متحدی بهتر و قابل اطمینان‌تر از آمریکا نداریم».

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «من با خودم روح جدیدی از حسن نیت را آورده‌ام».

 

بنت اضافه کرد:‌ «اسرائیل برای اینکه خوب باشد باید قدرتمند باشد. ما نمی‌توانیم حتی یک لحظه هم این واقعیت را نادیده بگیریم که ما در یکی از سخت‌ترین مناطق جهان زندگی می‌کنیم. بسیاری از همسایگانمان می‌خواهند که ما را بکشند و این موضع دلیل آن است که ما باید از تمام دشمنانمان قدرتمندتر باشیم».

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «من از شنیدن این کلمات که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و در صورتی که دیپلماسی موثر نبود،‌گزینه‌های دیگر وجود دارد، خرسند هستم».

 

وی ادامه داد: «در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم سانتریفیوژهای ایران در حال چرخیدن هستند که باید متوقف شوند. ما راهبردی را برای توقف ستیزه‌جویی‌های ایران در منطقه و جلوگیری دائمی از گریز هسته‌ای ایران به سوی سلاح هسته‌ای فراهم کرده‌ایم».

 

بنت اضافه کرد: «ما از آمریکا نمی‌خواهیم که برای ما بجنگد اما از شما برای بابت حمایتی که از ما انجام می‌دهیم تشکر می‌کنیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------