آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نامه وزیر خارجه اسرائیل به ۳۲ کشور برای قراردادن سپاه در لیست تروریسم و تحریم برنامه موشکی ایران

کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل در نامه‌ای به ۳۲ کشور از آن‌ها خواست تا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند و سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی…

دستور آماده باش بایدن برای شکست مذاکرات وین/ مالی: شکست مذاکرات، فشارهای شدید اقتصادی و دیپلماتیک برای ایران در پی دارد



سخنگوی کاخ سفید،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه با اشاره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا «زمینه‌چینی لازم» در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک انجام شود.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، وی در سخنان خود گفت که با توجه به «پیشرفت مداوم» برنامه‌ هسته‌ای ایران، رئیس جمهوری از تیم خود خواسته است تا تدابیر لازم را در صورت شکست گفتگوها اتخاذ کند.

 

سخنگوی کاخ سفید، وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران را از جمله اقداماتی دانست که آمریکا در صورت شکست مذاکرات انجام خواهد داد.

 

 ***

 

مالی: آمریکا به دیپلماسی با ایران امتیاز می‌دهد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که آمریکا به دیپلماسی با ایران امتیاز می‌دهد و بازگشت به توافق هسته‌ای در راستای منافع واشنگتن و تهران است.

 

به گزارش ایرنا، رابرت (راب) مالی روز پنجشنبه به الجزیره گفت که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در روابط خود با تهران دیپلماسی را در اولویت قرار داده و احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان به نفع دو کشور است.  

 

مالی با اشاره به اینکه احیای توافق هسته‌ای یا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هنوز امکان پذیر است،  مدعی شد که آمریکا کاملا متعهد به بازگشت متقابل و پایبندی به برجام است و فکر می‌کند اگر ایران بازگردد، بگوید که آماده است و آستین‌ها را بالا بزند، هنوز زمان وجود دارد.  

 

مالی همچنین درخواست واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران را تکرار کرد و به الجزیره گفت که مذاکره‌کنندگان آمریکایی آماده دیدار با دیپلمات‌های ایرانی "در هر زمان و مکانی" هستند.  

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در این خصوص گفت: ما آماده هستیم که با آنها رو در رو ملاقات کنیم. ما فکر می‌کنیم که این بسیار برتر از مذاکرات غیرمستقیم است. ما با یک امر بسیار پیچیده، با بی‌اعتمادی فراوان، با ظرفیت زیاد برای سوء تفاهم روبرو هستیم.  

 

مالی در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز رویارویی نظامی با تهران در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین اسرائیل و ایران، گفت: «ما به مسیر دیپلماسی امتیاز می‌دهیم. ما فکر می‌کنیم این بهترین راه است. برای ما بهترین گزینه است. ما گمان می‌کنیم که این برای ایران نیز بهترین گزینه است، اما ایران باید تصمیم بگیرد.» 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------