آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

تاکید اردوغان و قالیباف بر توسعه روابط/ تابلوی معنادار در محل دیدار رئیس مجلس و رئیس جمهور ترکیه



قالیباف و اردوغان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس جمهور و رئیس مجلس ترکیه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو و بر توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش تسنیم، ظهر امروز به وقت محلی، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول حضور دارد با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این نشست رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرایط کرونا و اثرگذاری آن بر مراودات اقتصادی کشورها گفت: با این وجود همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در این مدت رشد کرده است.

 

اردوغان همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دوکشور ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین برای اجرای توافق هسته ای به شکل عادلانه ای به نتیجه برسد.

 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحولات افغانستان و بحران مهاجران این کشور تاکید کرد: نهادهای بین المللی باید به ایران برای سروسامان دادن به مهاجران افغانستانی کمک کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

 

در این دیدار که مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه نیز حضور داشت، قالیباف نیز با تاکید بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: سند جامع همکاری‌های دوکشور در حال نهایی شدن است که نمادی از اراده جدی برای توسعه روابط است.

 

رئیس مجلس با اشاره به حمایت ایران از ابتکار 3+3 تاکید کرد: همه کشورهای حوزه قفقاز باید روابط خوبی با هم داشته باشند که این مهم می تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند.

 

قالیباف درباره مذاکرات وین نیز تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ باید یاد بگیرند که نباید اراده خود را به سایر کشورها تحمیل کنند و چنانچه احترام به منافع دیگران را بپذیرند،  توافق در دسترس است.

 

 ***

 

تابلوی معنادار در محل دیدار اردوغان با قالیباف

یک تابلوی خوشنویسی با خط نستعلیق در دیدار اردوغان با قالیباف در استانبول در حاشیه اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی پشت سر اردوغان توجه بسیاری را جلب کرد.

 

قالیباف و اردوغان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

به گزارش میزان، همیشه در دیدارهای سطح بالای دیپلماتیک علاوه بر محتوای مذاکرات، سایر جوانب و پروتکل‌ها از دکوراسیون محل تا طرز چیدمان صندلی‌ها دارای نکات و طراحی‌های قبلی است.

 

در دیدار امروز رجب طیب اردوغان با محمدباقر قالیباف در استانبول که در حاشیه اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی صورت گرفت، علاوه بر فرش ایرانی بسیار چشم نواز در اتاق محل دیدار، یک تابلوی خوشنویسی با خط نستعلیق پشت سر اردوغان توجهی بسیاری جلب کرد.

 

به ویژه اینکه متن این خوشنویسی شعری بسیار قدیمی با مضمون واقعه مباهله و جایگاه اهل بیت و خمسه آل عباست.

 

لی خمسة اُطفی بهم

نار الجحیم الحاطمة

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------