آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

روسیه: سانتریفیوژهای ایران باید نابود، پلمپ یا به خارج منتقل شود



میخائیل اولیانوف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دیپلمات ارشد روسیه گفته هیچ یک از طرف‌های مذاکرات وین دنبال طولانی شدن گفت‌وگوها نیستند.

به گزارش فارس، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ادعاها درباره اینکه شرکت‌کنندگان در مذاکرات رفع‌تحریم‌ها قصد طولانی کردن مذاکرات را دارند، رد کرد.

 

اولیانوف در مصاحبه با تلویزیون «روسیه-۲۴» تصریح کرد: «دلیلی وجود ندارد تصور کنیم که هر کدام از طرف‌های گفت‌وگوها از جمله ایرانی‌ها و آمریکا در حال بازی کردن هستند. در واقع، اراده سیاسی برای رسیدن به نتایج ملموس وجود دارد.»

 

وی تصریح کرد برای آمریکایی‌ها اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ای ایران تحت کنترل است اهمیت دارد و برای ایرانی‌ها هم رفع تحریم‌ها اهمیت دارد.

 

اولیانوف خاطرنشان کرد که ایرانی‌ها، «مذاکره‌کنندگانی کاملاً جدی» هستند.

 

 باید سانتریفوژهای غنی‌سازی ایران را از بین ببریم

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، فاش کرد که یکی از موضوعات حساس مورد بحث در وین، موضوع سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم در سایت های هسته ای ایران است.

 

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری تاس، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت، مذاکرات برای احیای برجام هر چند نه خیلی سریع ولی در حال پیشرفت است.

 

 او گفت: "این روند در حال پیشرفت است. نه خیلی سریع، اما همچنان رو به جلو است."

 

این دیپلمات فاش کرد که یکی از موضوعات حساس مورد بحث در وین، موضوع سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم در سایت های هسته ای ایران است.

 

اولیانوف گفت: ما با این سانتریفیوژها چه باید بکنیم؟ گزینه انتقال آنها به خارج و یا از بین بردن آنها وجود دارد. گزینه دیگر، مهر و موم این سانتریفیوژها و انبار کردن آنها در ایران تحت ضمانت آژانس بین المللی انرژی اتمی است. می‌توان در مورد اینکه کدام یک از این گزینه ها انتخاب شود، توافق کرد. این تنها یکی از ده‌ها موضوعی است که باید حل کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------