آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر خارجه اسرائیل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

وزیر خارجه اسرائیل در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است.…

عربستان: چهار جلسه با ایران داشتیم/ نشست امنیتی در اردن برگزار نشده است



وزیر خارجه عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه عربستان سعودی ادعای رسانه‌ها درباره برگزاری یک نشست امنیتی میان کارشناسان ایرانی و سعودی در اردن را تکذیب کرد.

به گزارش فارس به نقل از روسیا الیوم، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار محرمانه کارشناسان امنیتی  کشورش با ایران در حاشیه یک نشست امنیتی در اردن را تکذیب کرد.

 

بن فرحان در نشستی خبری مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت که هیچ ملاقاتی بین کارشناسان سعودی و ایرانی در اردن وجود نداشت. او در عین حال تایید کرد که که اردن به تازگی میزبان یک کنفرانس امنیتی بود که در آن چندین نفر از همه کشورها شرکت کردند.

 

وزیر امور خارجه سعودی با اشاره به برگزاری چهار جلسه گفت وگو بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد که ریاض رویکرد بازی در قبال ادامه این گفت وگوها دارد.

 

وی با بیان اینکه یک سری مذاکرات مستقیم بین تهران و ریاض در حال انجام است که قبلاً به طور رسمی اعلام شده است، تاکید کرد: «عربستان سعودی پذیرای هرگونه گفت‌وگو است».

 

وی در عین حال بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به جنگ افروزی و تجاوزگری حکومت سعودی در منطقه بویژه علیه ملت یمن گفت که در دیدار با سامح شکری درباره آنچه به زعم خود "نقش ایران در برهم زدن ثبات و حمایت این کشور از شبه نظامیان در شماری از کشورها خواند"، پرداخته است.

 

وزیر خارجه سعودی همچنین در ادعای دیگری جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای به زعم خود "دستیابی به سلاح هسته ای" متهم کرد و مدعی شد: در این دیدار "به اهمیت افزایش تلاش ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای پرداخته شده است".

 

این وزیر سعودی در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود نیز "خواهان لزوم خروج نیروهای خارجی و شبه نظامیان وابسته از لیبی شد".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------