آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ارائه طرح مقابله با پهپادهای ایران به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا



رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی، طرح «متوقف‌کردن پهپادهای ایران» را به این کمیته ارائه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و «جیم ریش» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی، طرح «متوقف‌کردن پهپادهای ایران» را به این کمیته ارائه کردند.

 

منندز با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که اتکای روزافزون ایران به پهپادها برای حمله به نیروها و منافع آمریکا در سراسر خاورمیانه و همچنین کشتی‌ها، تاسیسات بازرگانی و شرکای منطقه‌ای، تهدیدی جدی و فزاینده برای ثبات منطقه است.

 

جیم ریش نیز در این‌باره مدعی شد که باید اقدام‌های بیشتری برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران صورت گیرد.

 

پیش از این، شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با ابراز نگرانی از توانمندی پهپادی ایران، طرح مشابهی را برای مقابله با آن ارائه کرده‌ بودند.

 

بر اساس این گزارش، این طرح که تحت عنوان «قانون توقف پهپادهای ایران» ارائه شده است، در هماهنگی با تحریم‌های فعلی بوده و عرضه، فروش یا انتقاد پهپاد را نیز در بر می‌گیرد.

 

این طرح توسط «گریگوری میکس» نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، «مایکل مک کال» نماینده جمهوری‌خواه، «تد دوچ» نماینده دموکرات و «جو ویلسون» نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده بود.

 

این قانون‌گذاران اعلام کرده‌اند که هدف از ارائه چنین طرحی، ممانعت از دستیابی ایران و هم‌پیمانان آن به پهپادهایی است که می‌تواند برای حمله به آمریکا یا متحدان آن مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------