آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دستیابی به پیش نویس جدید در وین



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
بر اساس شنیده‌ها، مذاکره کنندگان ایران و ۱+۴ در وین به پیش نویس جدیدی دست یافته‌اند که پس از نهایی شدن می‌تواند مبنای گفتگوهای آتی باشد.

به گزارش تسنیم، بر اساس شنیده های خبرنگار تسنیم، مذاکره کنندگان ایران و 1+4 در وین به پیش نویس جدیدی دست یافته اند که پس از نهایی شدن می تواند مبنای گفتگوهای آتی باشد.

 

مذاکرات جای از هشتم آذرماه در وین شروع شد و پس از وقفه ای چند روزه مجدد از پنجشنبه هفته گذشته ازسرگرفته شد.

 

امروز قرار است کمیسیون مشترک برجام جلسه ای را برای جمع بندی گفتگوهای اخیر و همچنین هماهنگی در خصوص نحوه ادامه کار برگزار کند. پس از آن قرار است که مذاکره کنندگان به پایتخت ها برگردند. انتظار می رود که پس از وقفه ای حدود 10 روز گفتگوها از سر گرفته شود.

 

در همین حال، خبرنگار تسنیم اطلاع یافت که طرفین در رایزنی‌های خود توانسته‌اند به پیش‌نویس جدیدی با اعمال نظرات ایران دست یابند که در صورت نهایی شدن، این متن مبنای رایزنی‌های آتی قرار خواهد گرفت.

 

بر اساس این گزارش، هیأت‌های سه کشور اروپایی در حالی برای مشورت به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند که در زمینه متون پیشرفت‌های مهمی به دست آمده و این کشورها نمی‌توانند ایران را به عدم جدیت یا وقت‌کشی متهم کنند. بنابراین، در صورتی که این هیأت در بازگشت از پایتخت‌ها رویکردی سازنده در پیش گیرند، توافق در زمانی کوتاه قابل دسترس خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------