آخرین اخبار سیاست خارجی

گروسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه

گروسی گفت: «آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیز‌های زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین…

پایان دور هفتم مذاکرات وین | مورا: اعضای برجام به متن مشترک برای مذاکره دست یافته‌اند



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفت‌وگوها پس از چند روز وقفه پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، مذاکره‌کنندگان ارشد هیات‌ها تا لحظاتی دیگر هتل کوبورگ، محل برگزاری جلسه را ترک خواهند کرد و نمایندگان رسانه‌ها فرصت خواهند داشت تا برای کسب آخرین خبر از محتوای جلسات پرس‌وجو کنند.

 

البته انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را به صورت مشترک با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برعهده دارد توضیحاتی را درباره نتیجه گفت‌وگوها به خبرنگاران ارائه خواهد داد.

 

مذاکره کننده ارشد ایران هم قرار است تا دقایقی دیگر درباره ماحصل مذاکرات دور اخیر با خبرنگاران ایرانی مصاحبه کند. وی صبح امروز در توئیتی نوشت که روز گذشته برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش روی مذاکرات با انریکه مورا دیدار کرد.

 

وی با بیان اینکه «این هفته پیشرفت خوبی داشتیم» افزود که مذاکرات بعد از وقفه چند روزه از سرگرفته خواهد شد.

 

***

 

***

 

مورا: اعضای برجام به متن مشترک برای مذاکره دست یافته‌اند/ دیدار مستقیمی بین ایران و آمریکا نیست

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات وین برای بازگرداندن آمریکا به برجام انحام می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا، "انریکه مورا" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: ایالات متحده بخش مهمی از مذاکرات وین است. مذاکرات وین برای بازگرداندن آمریکا به برجام انجام می‌گیرد. هیچ دیدار مستقیمی بین ایران و ایالات متحده اتفاق نخواهد افتاد.

 

مورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما کارهای زیاد و سختی پیش رو داریم. تصمیم‌های سیاسی سختی باید گرفته شوند. حال وقت آن رسیده که بر روی اولویت‌ها و آنچه که برای هر یک از هیات‌ها جهت تصمیم‌گیری مهم‌تر است تمرکز شود و به این شیوه پیشروی کنیم چراکه زمان زیادی در اختیار نداریم. حس فوریت در همه کارهای‌مان در اینجا وجود دارد. ما به زودی به کارمان ادامه می‌دهیم.

 

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آنچه که ما در این روزها انجام داده‌ایم تثبیت دوباره وجه اشتراک برای تداوم مذاکرات بوده است. ما در این کار موفق بوده‌ایم. ما نباید فراموش کنیم که درحال مذاکره مجدد و بازنویسی برجام نیستیم. آنچه که در اینجا درخصوص آن مذاکره می‌کنیم گام‌های عملی است که ایالات متحده و ایران برای بازگشت کامل به پایبندی به برجام انجام دهند. این گام‌های عملی شامل رفع تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات هسته‌ای است. ما در شرایطی هستیم که در زمینه هسته‌ای و تحریم‌ها تصمیمات سیاسی سختی باید گرفته شوند.


وی تاکید کرد: کارمان آسان نخواهد بود. کار ما پیچیده و سخت  و گاهی اوقات از لحاظ سیاسی دردناک خواهد بود. ما زمان زیادی نداریم پس من به عنوان هماهنگ کننده می‌خواهم هیات‌ها اولویت‌های جدیدشان را تثبیت کنند و خواسته‌های غیرواقع گرایانه نداشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------