آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

باقری: دو پیش‌نویس ایران اساس مذاکرات جدید خواهد بود/ تهران و واشنگتن در شرف دستیابی به توافق هستند



علی باقری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان در گفتگو با دو شبکه خارجی تاکید کرد که ایران دو متن پیشنهادی برای آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ارائه کرده است.

به گزارش مهر، شامگاه جمعه، علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که طرف‌های مذاکره کننده غربی با پیشنهادات جدید ایران که ارائه شد موافقت کردند.

 

وی در ادامه افزود: در دور هفتم مذاکرات دیدگاه خودمان را درباره گفتگوهای پیشین انجام شده میان هیأت ایرانی و ۱+۴ اعلام کردیم.

 

باقری گفت: مهمترین نکته در خصوص مذاکرات این است که طرف مقابل با دیدگاه جدید ما در قبال مذاکرات و آغاز دور تازه گفتگوها موافقت نمی‌کرد.

 

او در ادامه توضیح داد: ۱+۴ بعد از گذشت یک هفته از گفتگوهای فشرده با رویکرد ایران در قبال مذاکرات موافقت کردند.

 

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در حال حاضر دو متن پیشنهادی درباره رفع تحریم‌ها و دیگری درباره فعالیت‌های هسته‌ای در اختیار داریم.

 

وی در پایان توضیح داد: (پذیرش) این دو متن پیشنهادی مبنایی برای آغاز دور جدید مذاکرات (در دور هشتم) خواهد بود. البته طرف‌های غربی هم بر لزوم گنجاندن متون پیشنهادی دیگر برای آغاز مذاکرات جدید تاکید کرده اند.

 

باقری در گفتگو با الجزیره: تهران و واشنگتن در شرف دستیابی به توافق هستند

باقری همچنین در گفتگو با شبکه الجزیره نیز تاکید کرد که واشنگتن و تهران از هر زمان دیگری به توافق نهایی در خصوص رفع تحریم‌ها نزدیک شده اند.

 

او گفت: تمامی طرف‌ها در دور جدید مذاکرات (دور هفتم) با پیشنهادات ایران موافقت کردند. علی باقری افزود: علت اصلی تأخیر در دستیابی به توافق، مواضع طرف‌های اروپایی در قبال فعالیت‌های هسته‌ای است.

 

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در پایان نیز تاکید کرد که طرف ایرانی به هیچ وجه خواستار توقف گفتگوها در این مرحله نشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------