آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مشاور امنیت ملی آمریکا: به ایران مستقیما پیام دادیم/ بیانیه وزارت خارجه روسیه در مورد برجام



مشاور امنیت ملی آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی ارسال پیام مستقیم به ایران شد.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، همزمان با پایان دور دیگری از مذاکرات اتمی میان ایران و قدرت های جهانی، که بدون حصول توافق خاتمه یافته، جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست شورای روابط خارجی گفته است که آمریکا مستقیما به ایران پیام داده که در صورت ادامه رفتارش در برنامه اتمی و خودداری از بازگشت به توافق اتمی برجام چه روی خواهد داد.

 

سولیوان در پاسخ به این سئوال که آیا ایران می‌داند که صبر آمریکا چه حدی دارد گفته است: "ما هم ازطریق متحدان اروپایی و هم مستقیما با ایران نگاه و نگرانیمان را درباره ادامه فعالیت های تهران در پیشبرد برنامه هسته ای این کشور مطرح کرده ایم. من در اینجا  بیشتر از این نمی خواهم علنا عیان کنم که این پیام ها دقیقا چه بوده و معتقدم که ایران متوجه این موضوع هست" .

 

آقای سولیوان در عین حال تاکید کرد که هنوز هیچ راه مشخصی برای بازگشت به توافق برجام پیدا نشده و این یعنی مذاکرات وین خوب پیش نمی‌رود.

 

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: "آنچه خوب پیش می‌رود اتحام میان ما و متحدان اروپاییمان، و همراهی و همسویی بیشتر ما و روسیه و چین و نیز افزایش درک این نکته از سوی ایران است که باید با رویکردی سازنده پای میز حاضر شود و صبر ما به هیچ وجه ابدی نیست.

 

سولیوان گفت: "من نمی خواهم تاریخ معین کنم اما همین را می گویم اگر به پیشبرد برنامه هسته ای ادامه بدهند برجام را به خطر خواهند انداخت".

 

***

 

بیانیه وزارت خارجه روسیه در مورد برجام

وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای در مورد برجام منتشر کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که دور هشتم مذاکرات به احیای برجام منجر شود.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: این فهم مشترک در میان مذاکره‌کنندگان وجود دارد که رایزنی‌ها در آینده نزدیک از سرگرفته شود. تمامی طرف‌ها آمادگی خود را برای رسیدن به یک توافق مورد قبول طرف‌ها در مدت زمانی کوتاه، اعلام کرده‌اند. مسائل سیاسی زیادی وجود دارد اما اعضا عزم خود را برای رسیدن به توافق اعلام کرده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------