آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بنی گانتز: ایران در وین در حال وقت‌کُشی است



بنی گانتز،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
"وزیر دفاع اسرائیل" ضمن اشاره به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» در وین گفت، جمهوری اسلامی، «کارتی» برای بازی در مذاکرات وین نداشته و استراتژی «وقت‌کشی» این کشور‌ باید متوقف شود.

به گزارش بهارنیوز، "بنی گانتز" در افتتاحیه «کمیته دفاعی و روابط خارجی» گفت، موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای وین ضعیف است و اگر قدرت‌های جهانی خط‌ مشی مشخصی در این زمینه ترسیم کنند، می‌توانند اقدامات هسته‌ای و فعالیت‌های تروریستی ایران در منطقه را متوقف کنند. َوزیر دفاع اسرائیل در این اظهارات، اوضاع داخلی ایران را فرصتی مناسبت جهت اقدام دیگر کشورها برای مقابله با ایران دانست. او در این زمینه تصریح کرد: «ایران یک ابرقدرت نیست. شهروندان این کشور از شرایط دشوار اقتصادی رنج می‌برند. سرمایه‌گذاری‌های این کشور در حوزه توسعه در نیم‌دهه گذشته کاهش یافته است و با مشکلات داخلی و خارجی بسیاری دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند. اسرائیل در یک‌ سال و نیم گذشته قدرت خود را به‌دست آورد و ابزارهای زیادی برای حفظ برتری امنیت این کشور در منطقه خریداری کرد.»

 

گانتز به دیدار اخیر خود با لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت، اسرائیل این هفته میزبان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا خواهد بود. او در ادامه اظهارات خود، آن‌ها را «دوستان قدرتمند اسرائیل» خواند. وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به رایزنی‌های این کشور با آمریکا در موضوع ایران گفت: «اسرائیل همواره با متحدان خود رایزنی کرده و مسئولانه رفتار می‌کند. اسرائیل دوست بهتری از آمریکا ندارد. این موضوع می‌باید همیشه مدنظرگرفته شده و در محاسبات ما نقش موثری داشته باشد.»

 

او ضمن اشاره به‌اینکه روابط اسرائیل با آمریکا در بالاترین سطح روابط استراتژیک تل‌آویو است گفت: «خود ما باید نگران امنیتمان باشیم.»

 

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر گزارش دادند که بنی گانتز به واشینگتن اطلاع داده که دستور العمل‌های لازم را به ارتش اسرائیل برای احراز آمادگی در مورد گزینه نظامی علیه ایران داده که با مخالفتی از سوی واشنگتن مواجه نشده است. به نوشته روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحرونوت»، گانتز به لوید آستین و آنتونی بلینکن گفته است که دستورالعمل لازم را به ارتش اسرائیل برای احراز آمادگی برای حمله به ایران داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------