آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

پمپئو: خروج ترامپ از برجام کار درستی بود



مایک پمپئو،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، از توافق هسته‌ای 2015 با ایران موسوم به «برجام» دفاع کرد و تاکید کرد که جو بایدن، قصد دارد سیاست خاورمیانه آمریکا را «معکوس» کند.

به گزارش بهارنیوز به نقل از خبرگزاری «ام.اس.ان.بی.سی»، مایک پمپئو گفت: «در آن زمان به ما می‌گفتند شما نمی‌توانید برجام را پاره کنید، چون احتمال وقوع جنگ و دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای را بیشتر می‌کند. ولی ما از آن توافق افتضاح بیرون آمدیم. ما با اعمال فشار حداکثری روی رهبران ایران، آنها را به زانو درآوردیم.» پمپئو همچنین گفت که در زمان تصدی خود بر وزارت خارجه، به او گفته شده بود که آمریکا نمی‌تواند بین کشورهای عربی و اسرائیل صلح برقرار کند، اما دولت ترامپ این کار را کرد.

 

به گفته وی، «پیمان ابراهیم» نشان داد که چندین دهه مذاکرات رفت و برگشتی که پیشینیان ما انجام داده بودند بیهوده بوده است، و اینکه باید مستقیما به سر موضوع رفت. وزیرخارجه پیشین ایالات متحده همچنین از ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، به‌عنوان یکی از «دستاورد‌»های دولت ترامپ دفاع کرد و  در نهایت هشدار داد که دولت بایدن قصد دارد پیشرفت‌هایی که در دوران دولت قبلی آمریکا در حوزه خاورمیانه به دست آمده را «معکوس» کند. او تاکید کرد: «ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد. ما نباید به این دولت اجازه بدهیم که تغییرات صورت گرفته، پیشرفت تاریخی که ما برای خاورمیانه به ارمغان آوردیم، را معکوس کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------