آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سناتور آمریکایی: بازدارندگی علیه ایران را از دست داده‌ایم



میچ مک کانل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
"میچ مک کانل" رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا اذعان کرد ایالات متحده بازدارندگی خود را علیه ایران از دست داده است.

به گزارش ایرنا، رهبر جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه به وقت محلی مدعی شد استراتژی ایران استفاده از خشونت برای بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه (غرب آسیا) است.

 

این سناتور آمریکایی گفت جای تعجب نیست که آنها پس از عقب نشینی تحقیرآمیز دولت بایدن از افغانستان، این راهکار را افزایش دهند.

 

وی ادعا کرد: ناکامی در پاسخگویی قاطع به حملات مورد حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، قدرت بازدارندگی ما را از بین برده و خطر را برای نیروهای  آمریکایی به طرز چشمگیری افزایش داده است.

 

 مک کانل افزود که بایدن از زمان روی کار آمدن، پیوستن مجدد به توافق هسته ای با ایران را به یک هدف دیپلماتیک مهم تبدیل کرده است.

 

وی تصریح کرد دولت آمریکا با مقصر دانستن رویکرد فشار حداکثری دولت پیشین خود و عدم پاسخ جدی به حملات تروریستی مورد حمایت ایران، عملا تهدیدهای تحریم یا اقدام نظامی را از روی میز حذف کرده و دیپلماسی خود را در همان ابتدا خنثی کرده است.

 

 این سناتور جمهوری خواه آمریکایی اظهار داشت بهترین تضمین برای یک توافق دیپلماتیک پایدار با ایران و جامعه بین‌المللی، ایجاد توافقی است که حمایت سیاسی هر دو حزب را داشته باشد.

 

وی ادعا کرد که هنوز برای افزایش فشار به ایران و تحمیل هزینه های سنگین بر آن زمانی که نیروهای آمریکایی را به چالش می کشند، دیر نشده است.

 

باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز با اعلام مخالفت با ادامه مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، از دولت بایدن خواسته است تحریم‌ ها و شرکت‌هایی را که با تهران تعامل دارند، تشدید کند.

 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با هراس از پیشرفت های برنامه هسته ای صلح آمیز ایران مدعی شده است در مدت دو سال پس از آنکه ترامپ از برجام خارج شد، ایران پژوهش و توسعه در خصوص طیفی از سانتریفیوژها را  از سر گرفته و کارآمدی آنها را با سرعت بهبود بخشیده؛ گام های بسیار بلندی که ما هرگز نخواهیم توانست از اهمیت شان بکاهیم.

 

 وی مدعی شده است امروز ایران مواد شکافت پذیر بیشتری در اختیار دارد، دو هزار و پانصد کیلوگرم؛ سانتریفیوژهای پیشرفته تر و زمان گریز هسته ای کوتاه تر - سه تا چهار هفته - کمتر از آن چیزی که در سال ۲۰۱۵ در اختیار داشت.

 

این سناتور دموکرات افزوده است چین در حال خریداری نفت ایران با تخفیف است و سال گذشته ۳۵۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز از ایران خریداری کرده که معادل انتقال ۱۰ میلیارد دلار به ایران می‌شود که در تناقض با تحریم‌های فعلی است.

 

وی تصریح کرده است دولت بایدن باید تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کند و شرکت‌های چینی را که با ایران تعامل دارند، طوری هدف قرار دهد که متحمل هزینه‌های سنگینی شوند.

 

وی گفته است گروه ۱+۵  را ترغیب می‌کنیم تا بر اساس معیارهای برجام، مکانیسم ماشه برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران را فعال کنند.

 

باب منندز از اتحادیه اروپا نیز بر خلاف تعهدات برجام خواسته ای تحریم های قبل از این توافق را علیه ایران وضع کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------