آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دور پنجم مذاکرات تهران-ریاض؛ محور رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه عراق و ایران



مذاکره ایران و عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«فواد حسین»، در تماس تلفنیِ «حسین امیرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود درباره وضعیت امنیتی خلیج فارس، یمن، خطرناک بودن تشدید تنش‌ها و تعمیق بحران‌ها رایزنی کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از سایت وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین در این تماس تلفنی تاکید کرد ثبات منطقه، ثبات عراق هم است، از این رو ما آماده هستیم تا تمام تلاش خود را به همراه کشورهای منطقه برای متوقف‌سازی خشونت‌ها انجام دهیم.

 

دو طرف در ادامه درباره شماری از مسائل حساس و مهم منطقه رایزنی کردند و وزیر امور خارجه ایران به همتای عراقی خود توضیحاتی درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای جاری در وین با طرف امریکایی و دیگر کشورهای مربوطه ارائه کرد و افزود: گام‌هایی وجود دارد که می‌توان آن را در این روند، مثبت ارزیابی کرد.

 

از سوی دیگر، رئیس دستگاه دیپلماسی عراق نسبت به تداوم مذاکرات ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم که در راستای منافع و ثبات منطقه و صلح جهانی، توافق نهایی حاصل شود.

 

از سوی دیگر، وزرای امور خارجه عراق و ایران به بررسی وضعیت امنیتی خلیج فارس، یمن، خطرناک بودن تشدید تنش‌ها و تعمیق بحران‌ها پرداختند و فواد حسین تاکید کرد که ثبات منطقه، ثبات عراق هم هست از این رو ما آماده تلاش با دیگر کشورهای منطقه برای توقف خشونت‌ها هستیم.

 

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مناسبات دوجانبه ایران و عربستان و بهبود آن در زمینه‌های معینی تاکید کرد: دو طرف بر تداوم مذاکراتی که در بغداد شروع شده و به دور چهارم رسیده تاکید دارند.

 

حسین و امیرعبدالهبان در ادامه درباره نحوه همکاری سه‌جانبه عربستان، ایران و عراق برای آغاز دور پنجم مذاکرات تبادل نظر کردند.

 

دو طرف درخصوص مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو درباره مسائل مختلف فیمابین پرداختند و توافق کردند که به زودی در تهران ملاقات داشته باشند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------