آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تلاش کنگره آمریکا برای سئوال از «رابرت مالی» درباره مذاکرات ایران



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
گروهی از قانونگذاران آمریکایی در ادامه تلاش‌ها برای نقش‌آفرینی کنگره در سیاست‌گذاری‌ها در خصوص ایران خواستار حضور نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای پاسخگویی به سئوالات درباره مذاکرات وین شده‌اند.

به گزارش فارس، گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای پاسخ به سئوال‌ها و شبهات نمایندگان کنگره درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین شده‌اند.

 

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا نوشته ۹ قانونگذار حزب جمهوری‌خواه این درخواست را در قالب نامه‌ای که امروز جمعه (۱۵ بهمن/ ۴ فوریه) به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده مطرح کرده‌اند. 

 

این رسانه نوشته مالی که سال گذشته برای هدایت تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای با واسطه با ایران تعیین شد از زمان آغاز کارش تا به حال مقابل کنگره قرار نگرفته است، حال آنکه اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بارها او را به کنگره دعوت کرده‌اند. 

 

گروهی از قانونگذاران در «کاپیتول هیل» بعد از انتصاب رابرت مالی به این سمت، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------