آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

کنگره آمریکا از توضیح غیرعلنی رابرت مالی درباره مذاکرات وین اقناع نشد



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک قانونگذار آمریکایی می‌گوید توضیحات یک مقام ارشد دولت این کشور درباره مذاکرات وین باعث ایجاد سئوالات بیشتری برای نماینده‌های کنگره شده است.

به گزارش فارس، اظهارات یک نماینده جمهوری‌خواه درباره توضیحات «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع در کنگره درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین نشان می‌دهد این جلسه دست‌کم بخشی از قانونگذاران را اقناع نکرده است. 

 

«کلاودیا تنی»، عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته که توضیحات رابرت مالی در جلسه استماع روز سه‌شنبه بیشتر از آنکه به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد برای آنها سئوال ایجاد کرده است.

 

طبق نوشته پایگاه فری‌بیکن، رابرت مالی که تا قبل از جلسه غیرعلنی سه‌شنبه مقابل قانونگذاران آمریکایی قرار نگرفته بود با موجی از سوالات از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه روبرو شد.

 

تنی گفت: «رابرت مالی باید چه به صورت علنی و چه غیرعلنی مقابل کل اعضای کمیته روابط خارجی حاضر شود و به سوالات ما و مردم آمریکا درباره اینکه چرا تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود پاسخ دهد. این جلسه، متأسفانه برای من بیشتر منشأ سوال شد تا پاسخ.»

 

حاضر شدن رابرت مالی مقابل اعضای کنگره یکی دیگر از نشانه‌های چنددستگی‌هایی در حاکمیت آمریکا در قبال ایران و برجام است که به عامل بن‌بست در مذاکرات در ماه‌های گذشته منجر شده است. دولت آمریکا علاوه بر درگیر بودن با اختلافات داخلی در خصوص برجام خودش را به گزارش‌دهی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی نیز ملزم کرده است. 

 

تنی گفت: «راب مالی برای مردم آمریکا کار می‌کند و لازم است که به آنها پاسخگو باشد. برای همین است که من اصرار دارم که یک جلسه علنی با حضور همه اعضا برگزار شود. درباره موضوعی که به اندازه ایران هسته‌ای برای منفعت ملی ما مهم است، شفافیت حداکثری تنها راه است.»

 

یک منبع در کنگره آمریکا که از این موضوع مطلع است به فری‌بیکن گفت که دولت بایدن از پاسخ دادن به اصلی‌ترین سوالات نمایندگان کنگره درباره اینکه برجام چه مقدار پول روانه تهران خارج کرد و تهران در مقابل آن چه کاری انجام خواهد داد طفره رفته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------