آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

امیرعبداللهیان به بورل: ایران از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی نمی‌کند



امیرعبداللهیان و بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: ایران به هیچ‌وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع‌بینی است عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین وضعیت گفتگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.

 

بورل ضمن تقدیر از تلاش هیئت جمهوری اسلامی ایران و سایر هیئت‌ها در مذاکرات وین با اشاره به تلاش‌های زیاد همه طرف‌ها در جریان این مذاکرات، خاطر نشان کرد: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف‌ها با انعطاف و در نظر داشت مقدورات و محدودیت‌‍های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

 

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های آقایان «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام و «انریکه مورا» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین اظهار کرد: برخی شتاب‌‍زدگی‌‍ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکا در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیر ضروری مذاکرات شده است.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش‌های جدی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و ارائه ابتکارات واقع‌بینانه هیئت مذاکره‌کننده ایران ، تأکید کرد: ضروری است در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.

 

امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین توافق کردند: رایزنی و مشورت‌های نزدیک‌ بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد. طرفین روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما به هیچ‌وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع‌بینی است عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

 

رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا: تماسی مهم با امیرعبداللهیان داشتم/ لحظه‌ی تلاش نهایی و دستیابی به مصالحه فرا رسیده است

بورل در صفحه ی توییتر خود نوشت: «تماس مهم دیگری با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران.

 

به عنوان هماهنگ کننده برجام، قویاً معتقدم که توافق در دسترس است.

 

لحظه تلاش نهایی و دستیابی به مصالحه فرا رسیده است.»

 

***

 

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت توجه به حقوق ایران در هر توافق

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تقدیر از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین، بر ضرورت تداوم‌ رایزنی‌ها و گفتگوها بین طرف‌های مختلف مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق تأکید کرد.

 

«لاوروف» همچنین از میزبانی نشست آتی اجلاس دوم ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد این نشست موجب تأمین بیش از پیش منافع و مصالح کشورهای منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.

 

حسین امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هرگونه توافقی تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم‌ برای همفکری و هم‌افزایی برای تعمیق همکاری منطقه‌ای در راستای منافع کشورها و مردم این منطقه دانست.

 

امیرعبداللهیان در خصوص بحران اوکراین و بعد از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از سوی همتای روس خود، به حضور بیش از پنج هزار دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت روند تحولات در این‌ منطقه را دنبال می‌کند و ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، ابراز امیدواری کرد وضعیت جاری از طریق مسالمت‌آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------