آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اولیانوف: مذاکرات وین ممکن است تا اواخر فوریه به پایان برسد



اولیانوف،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت که این مذاکرات هنوز به زمان نیاز دارد اما نه زمان خیلی زیاد و ممکن است تا اواخر فوریه به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، "میخائیل اولیانوف" نماینده روسیه در مذاکرات وین در گفت و گو با روزنامه العربی قطر، گفت که مذاکرات وین ممکن است تا اواخر فوریه جاری به پایان برسد.

 

وی تاکید کرد: مذاکرات همچنان به زمان نیاز دارد اما نه به زمان خیلی زیاد.

 

اولیانوف همچنین ادعای رسانه های صهیونیستی را تکذیب و اعلام کرد که دیدارش با هیات اسرائیلی درخصوص مذاکرات هسته‌ای نبوده است.

 

نماینده روسیه روز سه‌شنبه از دیدارش با چند مقام رژیم صهیونیستی خبر داد و در توییتی نوشت: امروز با همکاران اسرائیلی اعزامی از پایتخت و نمایندگی دائم آن‌ها در وین دیدار کردم. ما درخصوص مسائل مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردیم.

 

 ***

 

فرانسه: به نقطه اوج مذاکرات وین رسیده ایم

وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه درباره مذاکرات وین گفت: ما اکنون به نقطه اوج مذاکرات رسیده‌ایم. مساله هفته‌ها نیست، موضوع چند روز است. 

 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان» که در جمع قانونگذاران فرانسوی و در پارلمان این کشور سخن می‌گفت، این اظهارات را مطرح کرد.

 

وی در عین حال بدون اشاره به خروج غیرمسوولانه آمریکا از این توافق بین‌المللی و عمل نکردن کشورهای اروپایی به وعده‌های خود ذیل برجام، مدعی شد که توپ هم اکنون در زمین ایران است.

 

لودریان با بیان اینکه قدرت‌های غربی، روسیه و چین بر سر طرح‌های این توافق با هم توافق دارند، اعلام کرد که تصمیم برای احیای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی مساله تعداد روزهای باقی‌مانده نیست بلکه تهران همچنان لازم است تا تصمیم‌های کلیدی سیاسی بگیرد.

 

لودریان مدعی شد: ایرانی‌ها لازم است تا تصمیمات سیاسی بگیرند. یا در روزهای آینده بحرانی جدی ایجاد می‌کنند یا توافقی را می‌پذیرند که به منافع همه طرف‌ها در آن احترام گذاشته می‌شود.

 

وی ادامه داد: ما در حال رسیدن به لحظه حقیقت هستیم. اگر می‌خواهیم ایران به تعهدات (هسته‌ای) خود در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در ازای لغو تحریم‌های آمریکا احترام بگذارد، باید کارهای باقی مانده را به سرانجام برسانیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------