آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

امیرعبداللهیان: مذاکرات وین به نقطه تصمیم سیاسی غرب برای حصول توافق رسیده است



امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه اسپانیا دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در یکی از آخرین برنامه های سفرش به آلمان و در حاشیه  پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با آقای خوسه مانوئل آلبارز همتای اسپانیایی خود دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات هسته‌ای در وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از محموله کمک واکسیناسیون ارسالی از سوی اسپانیا برای مردم افغانستان و آوارگان این کشور تقدیر و تشکر کرد. 

 

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت ویژه و بغرنج افعانستان بر ضرورت مساعی همه کشورها برای کمک به مردم این کشور تاکید کرد. 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در خصوص مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین خاطر نشان کرد: گفتگوها در وین به نقطه ای رسیده است که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی طرف غربی برای رسیدن به توافق هستیم و در این راستا سه کشور اروپایی به ویژه باید به نقش خود به عنوان اعضای برجام‌ توجه نمایند و تلاش کنند حقوق و منافع مشروع ایران رعایت شود. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص روابط دوجانبه تهران و مادرید تاکید کرد: شایسته است مسیر همکاری ها را تسریع کنیم و به ویژه در حوزه دارویی و حفظ منابع آبی و در حوزه انرژی های نو و تجدیدپذیر، حمل و نقل ریلی و  هوایی زمینه های خوبی برای گسترش روابط وجود دارد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اسپانیایی خود برای سفر به تهران و پیگیری توسعه و گسترش روابط دوجانبه دعوت به عمل آورد .

آقای خوسه مانوئل آلبارز  وزیر خارجه اسپانیا نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای ایرانی خود، از میزبانی ایران از آوارگان افغانستانی تقدیر کرد و آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه کمک رسانی به آوارگان افغانستانی اعلام کرد.  

 

وزیر خارجه اسپانیا خاطر نشان کرد: اراده مادرید برای حفظ و ارتقای روابط در ابعاد مختلف بویژه اقتصادی در دوره تحریم سخت بود، ولی تصمیم گرفتیم در ایران بمانیم و این نشانگر اهمیتی است که ایران برای دولت و مردم اسپانیا دارد.

 

وی همچنین با اشاره به ریاست دوره کشورش بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال میلادی جاری، بر آمادگی کشورش برای تعامل و همکاری و رایزنی با کشورمان در ظرفیت ریاست دوره ای اتحادیه اروپا به خصوص در مورد مسائل منطقه تاکید کرد. 

 

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در این دیدار همچنین در خصوص مسائل مرتبط با منطقه غرب آسیا و خلیج فارس و آخرین اوضاع یمن و افغانستان تبادل نظر کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------