آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

امضای ۱۴ سند همکاری میان مقامات ایران و قطر



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
در جریان دیدار دوجانبه رئیس جمهور ایران با امیر قطر، ۱۴ سند همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از میان این ۱۴ سند امضا شده، شش سند همکاری توسط وزیر نیرو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر و مابقی نیز توسط وزرای حاضر در هیئت عالی‌رتبه ایرانی امضا شد.

 

بر این اساس، توسط علی‌اکبر محرابیان، سندهایی در خصوص اتصال شبکه‌های برق ایران و قطر و همکاری در حوزه‌های استاندارد، ورزش و جوانان، مناطق آزاد، آموزش عالی و فرهنگی و هنری به امضا رسید.

 

دیدار وزیر نیرو با مقامات انرژی کشورهای صادرکننده گاز در دوحه

وزیر نیرو در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دوحه، قرار است با مقامات انرژی کشورهای حاضر در اجلاس مذکور دیدار و گفت‌وگو کند.

 

این گزارش می‌افزاید، در همین رابطه ساعت ۱۹ امروز دیدار وزیر نیرو با وزیر انرژی الجزایر انجام می‌شود.

 

این دیدار از آن جهت حائز اهمیت ویژه است که اولاً مسئولیت کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و الجزایر اخیرا با مصوبه هیئت دولت به وزارت نیرو واگذار شده است و دوماً کشور الجزایر به عنوان کشوری غنی از ذخایر گاز و سوخت‌های فسیلی، بازار بسیار مناسبی برای صدور کالا و خدمات فنی، مهندسی ایران به ویژه در حوزه آب و برق است که در این دیدار زمینه‌های لازم برای توسعه روابط فراهم می‌شود.

 

همچنین فردا بعد از ظهر دیدار دو جانبه‌ای بین وزیر نیرو و وزیر انرژی آذربایجان انجام خواهد شد که با توجه به اتصال شبکه‌های برق دو‌ کشور و پروژه اتصال شبکه برق ایران به روسیه از طریق آذربایجان و همچنین مراودات برقی شرکت‌های ایرانی با کشورهای آذربایجان و لزوم زمینه‌سازی شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره‌باغ، این دیدار حائز اهمیت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------