آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

عربستان: مذاکره هسته‌ای با ایران نتیجه نمی‌دهد مگر اینکه ما را هم مشارکت دهند



وزیر امور خارجه عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه عربستان سعودی با نسخه‌پیچی برای مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین، می‌گوید که این روند و آنچه او آن را ممانعت از ساخت بمب اتم دانست، به موفقیت نمی‌انجامد مگر آنکه غربی‌ها، ریاض را در این پروسه مشارکت دهند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری آلمان به سوالاتی درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پاسخ داد.

 

بنا بر گزارش امروز (پنجشنبه) پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» به نقل از خبرگزاری آلمان (DPA)، وزیر امور خارجه عربستان که کشورش در تلاش برای توسعه توانمندی‌های اتمی خود است، در این خصوص گفته: «ایران امکانات ساخت بمب اتمی داشته باشد، این شاید سبب شود برخی کشورهای دیگر همین راه را بپیمایند».

 

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد که برخورداری ایران از توانمندی هسته‌ای «طبیعتا نشانه‌ای بسیار خطرناک خواهد بود». او ادعا کرد که کشورش اصل مخالفت با تسلیحات اتمی و جنگ‌افزارهای کشتار جمعی را می‌پذیرد. بن فرحان در این خصوص گفت: «ما بر این اصل مُصـرّ هستیم».

 

این مقام سعودی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: «ما اعتماد نداریم که [برجام] در شکل کنونی خود بتواند جلوی ایران را برای ساخت بمب اتمی بگیرد. ما تمایل شرکایمان برای بازگشت به این مذاکرات را درک می‌کنیم؛ اما بر این باوریم که این مذاکرات بایست فقط آغاز باشد نه پایان خط».

 

بن فرحان افزود، باید این مذاکرات «فقط یک گام در جهت درست باشد سپس برای مشخص کردن دقیق روند برنامه هسته‌ای و برای بررسی مسائل منطقه‌ای این گام اولیه، اساس قرار داده شود». او ادامه داد: «این، به موفقیت نخواهد انجامید مگر آنکه جامعه بین‌الملل و به طور مشخص کشورهای عضو [طرح جامع اقدام مشترک] ما را در مذاکره با ایران مشارکت دهند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------