آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

خطیب زاده: ایرانیان داخل اوکراین به خواست خود در این کشور مانده اند



سعید خطیب زاده،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تقریبا همه‌ ایرانیان از اوکراین خارج شده‌اند و تعدادی به خواست خود در برخی شهرهای این کشور باقی مانده‌اند.

به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی افزود: فاز اول و دوم خروج ایرانیان از اوکراین تقریبا به پایان رسیده و اکنون در مرحله ای قرار داریم که تعدادی از ایرانیان در شهرهای این کشور مختلف به شکل پراکنده به خواست خود باقی مانده‌اند.

 

وی افزود: همه ایرانیان مقیم را تشویق کردیم اوکراین را ترک کنند و بیش از این در شهرهای مختلف این کشور باقی نمانند. با توجه به اینکه از مرزهای مختلف رومانی، لهستان، مولداوی و مجارستان و بیشتر مرزها گزارش داریم، رفت و آمد آرام انجام می‌شود.

 

خطیب‌زاده ادامه داد: بحران اولیه درباره ایرانیان تقریباً تمام شده و اکنون در حال آماده سازی پروازی دیگر برای جمعه هستیم.

 

وی یادآور شد: تا اکنون فقط در لهستان نزدیک ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند و همینطور در رومانی، آمار به شکل تصاعدی در حال افزایش است، البته  آمارهایی از ایرانیان مقیم اوکراین وجود دارد. همه را تشویق می کنیم به ما اطلاع دهند که در کدام شهرها هستند و یا اینکه حرکت کنند تا ما به فاز سوم خروج ایرانیان را طی چند روز مهیا کنیم.

 

نخستین هواپیمای حامل دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین از مبدا لهستان، روز گذشته (سه شنبه) وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.

 

این پرواز با پیگیری وزارت امور خارجه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای بازگشت هموطنان ایرانی مقیم اکراین به کشور انجام گرفته بود و تعداد ۱۰۰ دانشجو و هموطنان مقیم اوکراین از طریق لهستان به کشور بازگردانده شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------