آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، ۱۵ برابر بیشتر از سقف مجاز برجام است



آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران نسبت به حد مجاز تعیین شده در برجام افزایش زیادی داشته است.

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی مدعی شد میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به پانزده برابر بیشتر از سقف تعیین شده در توافق هسته‌ای (برجام) رسیده است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، ایران حدوداً ۳۳.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده که نسبت به ماه نوامبر ۱۵.۵ کیلوگرم افزایش یافته است.

 

در این گزارش ادعا شده، آژانس به‌خاطر محدودیت‌هایی که تهران از سال گذشته برای ناظرانش در تأسیسات هسته‌ای ایران ایجاد کرده قادر نیست میزان دقیق این ذخایر را برآورد کند.

 

آژانس همچنین مدعی شده که تا نوزدهم فوریه سال جاری میلادی (دو هفته  قبل) کل ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۳۱۹۷.۱ کیلوگرم رسیده است که افزایشی ۷۰۷.۴ کیلویی همراه بوده است.

 

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این گزارش آمده است که میزان اورانیوم غنی‌شده توسط ایران، به پانزده برابر حد مجاز در برجام رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------