آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبدالهیان به بورل: هر زمان طرف غربی خط قرمزهای ما را پذیرفت، آماده حضور در وین هستیم



امیرعبدالهیان و بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هر زمان طرف غربی خط قرمزهای اعلام شده از طرف ما را بپذیرد آماده حضور در وین خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، در تماس تلفنی جوزب بوررل با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

 

بورل در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو مورد توجه قرار گرفته است. ما بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفتگوها در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد. 

 

دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اظهار داشت: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم. وی افزود: اما شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق افزود: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر اقتصادی است. 

 

دکتر امیر عبداللهیان تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیئت ها در وین می مانند. هیات کشورمان با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهند داد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.

 

***

 

انگلیس: باید چند متر آخر را در مذاکرات وین طی کنیم

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین با تاکید به بهره جستن از فرصت دیپلماتیک موجود برای احیای توافق هسته‌ای از برگزاری دیداری میان هیات‌های مذاکره‌کننده تروئیکای اروپا و آمریکا در مذاکرات وین خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، استفنی القاق، نماینده انگلیس در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در صفحه توییترش درباره احتمال دست یافتن به توافقی در راستای احیای توافق هسته‌ای با استفاده از هشتگ "EndgameViennaTalks" به معنی پایان کار در مذاکرات وین، نوشت: حصول یک توافق در وین امکان‌پذیر است اما تضمین شده نیست. نباید پیش از بسته شدن پنجره دیپلماتیک، فرصت را از دست بدهیم. الان باید چند متر آخر را طی کنیم.

 

القاق همچنین در پیام دیگری اشاره کرده است هیات‌های مذاکره‌کننده تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) و آمریکا امروز دیدار خواهند کرد تا پیش‌رفت‌های حاصل شده در مذاکرات را ارزیابی و جمع‌بندی کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------