آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: خواسته‌ی روسیه برای تضمین بی ربط است؛ تحریم‌ها علیه مسکو ارتباطی با برجام ندارد



وزیر امور خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در تکرار مواضع این کشور گفت که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، با تلاش دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ایران ارتباطی ندارد.

به گزارش تسنیم به نقل از «واشنگتن تایمز»، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، بار دیگر در روز یکشنبه در مورد درخواست سرگئی لاورف برای گرفتن تضمین از آمریکا در پی تحریم‌های جدید علیه کشورش در ارتباط با جنگ اوکراین گفت که این درخواست هیچ تأثیری بر توافق هسته‌ای ایران نخواهد گذاشت.

 

بلینکن در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه سی‌بی‌اس و در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اظهارات دیپلمات ارشد روسیه، سرگئی لاوروف، که گفته بود شخصاً از بلینکن می‌خواهد برای حفظ همکاری در مورد توافق هسته‌ای ایران، ضمانت کتبی معافیت از تحریم‌ها را به او بدهد، گفت: تحریم‌های روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین است و «هیچ ربطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد». آنها «به هیچ وجه با هم مرتبط نیستند، بنابراین من فکر می کنم که این درخواست بی‌ربط است.»

 

وی همچنین گفت که موضوع، بازگشتن به توافق است و در ادامه نیز تاکید کرد که خروج از توافق هسته‌ای یکی از بدترین اشتباهاتی بود که آمریکا طی سال‌های اخیر مرتکب شده است.

 

وی افزود که اگر راهی برای بازگشت به شکل موثر به اجرای مجدد توافق هسته‌ای وجود داشته باشد، انجام آن به نفع آمریکا خواهد بود.

 

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که دولت بایدن در تلاش است تا به توافق هسته ای بازگردد. او گفت که صرف نظر از هر چیز دیگری بازگشت به توافق با ایران «به نفع روسیه است، که ایران نتواند سلاح هسته‌ای داشته باشد یا ظرفیت تولید (این نوع) سلاح را در مدت زمان بسیار بسیار کوتاه داشته باشد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------