آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

گروسی: ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد



رافائل گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برجام را یک توافق پیچید توصیف کرد و گفت ایران صرفنظر از هر توافقی باید به توافقات پادمانی پایبند باشد.

به گزارش فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری تصریح کرد که آژانس به طور دائم با ایران در گفت‌وگو است و برجام را یک توافق بسیار پیچیده توصیف کرد که طبق آن ایران باید به وظایفی پایبند باشد و آژانس نیز باید وظیفه راستی‌آزمایی را پیش ببرد.

 

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با توافق برجام و تأثیری که بر فعالیت‌های آژانس در ایران می‌گذارد گفت: « ما دائما ً با ایران در گفت‌وگو هستیم که این گفت‌وگوها شامل گفت‌وگوهای غیررسمی هم می‌شود زیرا در صورت عدم توافق، ما نمی‌توانیم بر روی یکسری موضوعات به صورت منسجم به توافق برسیم».

 

وی ادامه داد: «ما در خصوص موضوعات با ایران تبادل نر می کنیم اما در نهایت تیم پادمانی ما مسائلی را که در برجام مورد توافق قرر گرفته و به امضا درآمده است را در نظر می‌گیرند و بررسی می کنند».

 

گروسی تصریح کرد: «همانطور که می‌دانیم برجام یک توافق پیچیده است و یکسری گام ها و توالی‌ها وجود دارد که مذاکره کنندگان و طرف های برجام درباره آن بحث می‌کنند و در این راستا وظایفی وجود دارد که باید انجام ببگیرد و ایران باید به مواردی پایبند باشد و ما نیز باید راستی‌آزمایی کنیم و این وظیفه بسیار بزرگی است که پیش رو ما قرار دارد».

 

گروسی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تصریح کرد که مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد.

 

مدیرکل آژانس در این خصوص گفت: «مسائل پادمانی ارتباطی به برجام و توافقات دیگر ندارد. این ها دو موضوع موازی هستند و ایران صرفنظر از برجام و هر توافق دیگری با هرکشور دیگری باید به توافقات پادمانی پایبند باشد و این وظیفه آن‌ها است».

 

گروسی در ارتباط با پروتکل الحاقی نیز توضیح داد: «پروتکل الحاقی بخشی از برجام است. داشتن توافقی بدون توافقات جامع پادمانی مسئله ساز و دشوار است. شما باید توانمندی دسترسی و کار کردن به شیوه‌ای موثر را داشته باشید. تا جایی که من می دادنم پررتکل الحاقی بخشی از توافق بوده و بخشی از توافق برجام خواهد بود».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------