آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

امیرعبداللهیان به وزیر خارجه ترکیه: آماده هرگونه کمکی برای توقف جنگ در اوکراین هستیم



امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ترکیه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می‌کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، همچنین برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، گفت وگو و تبادل نظر کرد.

 

دو طرف با ابلاغ سلام رییسان جمهور ایران و ترکیه به سفر آتی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.

 

وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: روابط دو جانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیات هایی از دو کشور در راستای پیگیری توسعه همه جانبه‌ روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

 

امیر عبداللهیان ضمن آرزوی برگزاری موفقیت آمیر نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا و نشست سه جانبه وزیران خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین اظهار داشت که هیاتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت می کند.

 

وی تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و  ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می‌کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

 

چاوش اوغلو: تحریم راه حل هیچ مشکلی نیست

 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر گام های موثر و ملموس در پیشبرد روابط دو جانبه در سایه حمایت رییسان جمهور دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.

 

وزیر امور خارجه ترکیه با تشریح موضع کشورش در مخالفت با اعمال تحریم علیه کشورها تاکید کرد: تحریم راه حل هیچ مشکلی نیست.

 

مولود چاوش اوغلو نیز با ابراز نگرانی از پیچیده تر شدن بحران اوکراین و احتمال وقوع فاجعه انسانی و افزایش موج مهاجرین و پناهندگان، هدف از نشست سه جانبه وزیران امور خارجه روسیه، ترکیه و اوکراین را برقراری آتش بس در منطقه و صلح پایدار دانست و تلاش برای بهبودی اوضاع در این منطقه را بسیار حائز اهمیت خواند.

 

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------