آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به درخواست تضمین روسیه: به هیچ کدام از کشور‌های عضو برجام اعتماد نداریم



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: قرائت خاص روسیه در جریان مذاکرات برجامی نشان می‌دهد این کشور نیاز دارد تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد، مخصوصا تنش‌ها در حوزه هسته‌ای تا بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به رویکردش به مسائل منطقه‌ای منحرف کند.

به گزارش ایرنا، شهریار حیدری درباره این‌که روسیه در حین مذاکرات برجامی از آمریکا تضمین کتبی برای روابط اقتصادی با ایران بعد از احیای مجدد برجام خواسته است و اینکه چرا امروز روسیه این‌گونه در آستانه احیای مذاکرات برجامی اقدام می‌کند، گفت: واقعیت این است که یکی از طرف‌های برجامی ما روسیه است و نقش این کشور در مذاکرات محوری است، توقع ما هم این بود که روسیه به عنوان یک کشور همسایه باید یک مقداری صادقانه‌تر نسبت به کشورهای دیگر در برجام نقش ایفا کند.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به هیچ کدام از کشورها در برجام اعتماد لازم را نداشته و نداریم چرا که واقعیت این است که هر کدام از این کشورها به دنبال منافع خودشان بوده و هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هم به واسطه جایگاه ژئوپولتیکی خود در منطقه و جهان هیچ زمان از منافع ملت و کشور کوتاه نیامده است.

 

حیدری بیان کرد: امروز که مذاکرات احیای برجام درحال نتیجه‌گیری است؛ روسیه در یک قرائت خاصی قرار گرفته است! که این امر نشان می‌دهد این کشور نیاز دارد تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد، مخصوصا تنش‌ها در حوزه هسته‌ای تا بتواند افکار عمومی جهان را نسبت به رویکردش به مسائل منطقه‌ای منحرف کند.

 

وی ادامه داد: روسیه در حال حاضر درگیر مسائل پیش آمده در اوکراین است و به شدت با کشورهای اروپایی و عضو ناتو درگیر شده از طرفی هم آمریکایی‌ها به دنبال تحریم‌های بیشتری علیه‌اش هستند بنابراین این کشور به دنبال راه گریزی است که از تنگنای نظامی، جغرافیایی و سیاسی که از نظر ژئوپولتیکی در آن قرار دارد، خارج شود برای همین در آستانه احیای مذاکرات چنین مطالبی را عنوان می‌کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اوکراین برای روسیه یک دام بود که در آن گرفتار شد و امروز هم مجبور است برای این‌که مسائل پیش آورده را در منطقه عادی تلقی کند، دست به یکسری از کارها بزند درحالی که این مسئله عادی نیست و متاثر از مسائلی است که برای روسیه پیش آمده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------