آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

تروئیکای اروپایی: روسیه شروط بیشتر برای توافق با ایران تعیین نکند/ گفت‌وگوی برجامی مورا و اولیانوف



تروئیکای اروپایی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
هیات تروئیکای اروپایی در مذاکرات وین در بیانیه‌ مشترکی در جلسه شورای حکام به روسیه هشدار دادند که از تعیین شروط جدید که منجر به پیچیده‌تر شدن توافق می‌شود خودداری کند.

به گزارش ایسنا، فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه‌شنبه در بیانیه مشترکی در جلسه شورای حکام با اشاره به اینکه درخواست‌های اضافی روسیه مذاکرات را معطل کرده‌، اعلام کردند: پنجره فرصت درحال بسته شدن است. ما از تمامی طرفین می‌خواهیم تا تصمیمات لازم جهت بسته شدن توافق را هم‌اکنون بگیرند. ما همچنین از روسیه می‌خواهیم که شروط بیشتر برای نهایی شدن توافق تعیین نکند.

 

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع ساعاتی پیش در توییتی درخصوص جلسه شورای حکام نوشته بود: گفت‌وگو درخصوص راستی‌آزمایی در ایران ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل همان روال همیشگی بود. خیلی‌ها همانند همیشه بر انحراف ایران از برجام تمرکز کردند (بدون آنکه اشاره کنند دلیل این انحراف فشار حداکثری آمریکا بوده است).

 

***

 

اولیانوف: ایران طی ماه‌های گذشته در توسعه برنامه هسته‌ای خویشتن‌داری نشان داده است

نمایندگی روسیه در وین به نقل از میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در جلسه شورای حکام نوشت: ما از اقدامات دکتر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستی‌آزمایی مداوم از سایت‌های مرتبط با برجام ایران تقدیر می‌کنیم. تعامل محترمانه متقابل و سازنده میان تهران و آژانس منجر به بیانیه مشترک 15 دسامبر 2021 شد.

 

این نمایندگی به نقل از اولیانوف در توییت دیگری نوشت: گزارش اخیر مدیرکل آژانس اتمی نشانگر این است که ایران در ماه‌های گذشته در زمینه توسعه فعالیت‌های هسته‌ایش از خود خویشتن‌داری نشان‌ داده است. این مسئله به وضوح عزم جدی تهران در رسیدن به توافق بر سر احیای برجام را نشان می‌دهد.

 

***

 

گفت‌وگوی برجامی مورا و اولیانوف

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در توییتی نوشت:"عصر امروز با آقای انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین بر سر برجام دیدار کردم. ما درخصوص تحولات کنونی و مسیر پیشرو به تبادل‌نظر پرداختیم."

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------