آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

آمریکا: روسیه در تلاش برای افزایش خواسته‌های خود در توافق با ایران است/ نشست دوجانبه باقری و انریکه مورا



معاون وزیر خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا گفت: روسیه در تلاش است تا خواسته‌های خود را در مورد توافق هسته‌ای ایران افزایش دهد، اما ما بازی «بیایید معامله کنیم» را انجام نمی دهیم.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا تضمین کتبی به روسیه داده است تا همکاری تجاری، سرمایه گذاری یا نظامی مسکو با ایران مشمول تحریم ها نشود پاسخ داد که آمریکا چنین تضمینی به روسیه نداده است.

 

با این حال، هنگامی که تاد یانگ، سناتور جمهوری خواه از ایالت ایندیانا از وی پرسید که آیا " در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، تغییراتی در مورد مذاکرات آمریکا با روسیه ایجاد شده است"، نولاند پاسخ داد: من باید اعلام کنم که روسیه سعی دارد خواسته های خود را در رابطه با برجام گسترش و افزایش دهد و ما بازی «بیایید معامله کنیم» را انجام نمی دهیم.

 

نولاند گفت که آمریکا با روسیه «در مقابل» ایران مذاکره نمی کند. وی با تکرار اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا گفت که روسیه و امریکا هدف راهبردی مشابه و یکسانی در مورد تلاش برای نجات توافق هسته ای ایران دارند و این هدف اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

 

***

 

نشست دوجانبه باقری و انریکه مورا برگزار شد

ایرنا نوشت: علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز وارد وین شده است با انریکه مو را هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

علی باقری که بامداد سه شنبه شب برای ادامه مشورت‌ها به تهران بازگشته بود، صبح روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازگشت.

 

جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین امروز نیز ادامه داشته است.

 

با وجود پیشرفت قابل توجه مذاکرات، هنوز موضوعات مهمی باقی مانده است و توافق نهایی هنوز حاصل نشده است و زمان قطعی برای آن وجود ندارد. دستیابی به توافق نهایی، تنها با اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه واشنگتن در دسترس خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------