آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

انگلیس: اگر عوامل خارجی در چند روز آینده حل و فصل نشود احتمالا توافق را از دست خواهیم داد



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که روسیه طی روزهای آتی به مسئله تضمین‌های اقتصادی در روابط با ایران پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با اشاره عدم پذیرش درخواست روسیه مبنی بر ارائه تضمین‌های اقتصادی در رابطه با ایران گفت: آن‌ها درباره واکنش‌شان فکر می‌کنند و ما در این زمان نمی‌توانیم مذاکرات را پیش ببریم.

 

وی ادامه داد: آن‌ها گفته‌اند در عرض چند روز پاسخ خواهند داد. ما با این وضع نمی‌توانیم به کارمان ادامه بدهیم.

 

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که همچنان مشکلات فنی میان ایران و آمریکا باقی مانده است اما مشکلات بزرگی باقی نمانده‌اند.

 

به گفته وی این مشکلات بیشتر مرتبط به نحوه برداشته شدن تحریم‌ها هستند و نه اینکه کدام تحریم‌ها برداشته بشوند.

 

 ***

 

مورا: تقریبا به توافق رسیده ایم

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین دقایقی پیش در جمع خبرنگاران درمورد مذاکرات گفت: تقریبا به توافق رسیده ایم

 

به گزارش ایرنا، مورا دقایقی قبل در مقابل هتل کوبورگ محل برگراری مذاکرات هسته ای در وین، درجمع خبرنگاران  افزود: در تلاش برای مذاکره با سایر طر ف ها هستیم.

 

مورا در ادامه افزود: متنی داریم که همه چیز در آن انجام شده است. ما در محدوده پانوشته های مذاکراتی هستیم. برای حفظ فضا و روح مثبت و سازنده مذاکرات، خوب است که وقفه ای داشته باشیم. من با همه هیات ها کار خواهم کرد تا این بر شرایط فایق آییم.  

 

مورا تاکید کرد بعنوان هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات باید بگویم که تمامی هئیت ها با روح روشن مصالحه با یکدیگر مذاکره کردند و آمریکا و  ایران نیز رویکردی بسیار سازنده داشتند. نتیجه آنکه ما تقریبا به توافق رسیده ایم.

 

وی روحیه و جو مذاکرات را خوب توصیف کرد.

 

هماهنگ کننده اروپایی گفت وگوها گفت که قرار است هئیت های مذاکره به کشورهایشان بازگشته و هرچه زودتر برای انجام مذاکراتی موفقیت آمیز بازگردند.

 

***

 

اولیانوف: جمع بندی توافق احیای برجام فقط به روسیه بستگی ندارد

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران در واکنش به توقف مذاکرات وین ضمن بیان این که اطلاعی از وجود بن‌بستی در مذاکرات ندارد، افزود تماس‌ها ادامه می‌یابد.

 

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در وین گفت: می دانید که مذاکره کنندگان اروپایی هفته پیش رفتند و سایرین هم شاید چنین کاری کنند. ما در ارتباط با هم خواهیم بود.

 

وی افزود: آنچه که مهم است و باید بگویم این است که جمع بندی توافق فقط به روسیه بستگی ندارد.

 

اولیانوف در ادامه گفت: بازیگران دیگری هم هستند که نیازمند زمان بوده و دغدغه‌های بیشتری دارند.

 

 ***

 

انگلیس: اگر عوامل خارجی در چند روز آینده حل و فصل نشود احتمالا توافق را از دست خواهیم داد

«استفنی القاق» رئیس هیات انگلیس در مذاکرات وین در توئیتی درباره توقف مذاکرات احیای برجام نوشت: عميقا نااميدكننده، مذاكرات وين متوقف شد.

 

وی افزود: توافق منصفانه و جامع روی میز است و آماده نتيجه‌گيری هستيم. ایران و امريكا سخت كار كرده‌اند تا اختلافات نهايی را حل كنند. تروییکا(انگلیس، فرانسه و آلمان) هم اکنون آماده انعقاد این توافق هستند. 

 

نماینده انگلیس در مذاکرات وین در انتها نوشت: عوامل خارجی باید در چند روز آینده حل و فصل شوند وگرنه احتمالا توافق از بین خواهد رفت.

 

***

 

هشدار نماینده فرانسه در خصوص خطر از دست رفتن توافق در وین

نماینده ارشد فرانسه در مذاکرات وین برای احیای برجام با اشاره به توییت نماینده انگلیس نوشت: سه کشور اروپایی از این موضوع بسیار ناامید هستند که انریکه مورا به دلیل عوامل بیرونی مذاکرات، مجبور شد بحث‌ها در مورد بازگشت به برجام را متوقف کند. 

 

توافق خوبی روی میز است. یک فوریت حیاتی برای به نتیجه رساندن {مذاکرات} وجود دارد و یک خطر واقعی وجود دارد که در صورت عدم موفقیت، توافق از هم پاشیده شود.

 

***

 

دیپلمات اروپایی: اجازه نمی‌دهیم مسکو برجام را گروگان بگیرد

یک دیپلمات اروپایی روز جمعه گفت که در صورت مانع‌تراشی روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین، انتخاب «گزینه‌های دیگر» ممکن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------