آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بیاینه مشترک نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل درباره خروج احتمالی نام سپاه از «لیست تروریستی» آمریکا



نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک با مطرح کردن ادعاهایی علیه سپاه پاسداران، به گزارش‌ها مبنی بر این که دولت آمریکا در حال بررسی حذف نام سپاه از «لیست سیاه تروریستی» است، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید وزیر امور خارجه که نخست‌وزیر گردشی این رژیم هم محسوب می‌شود، امروز در بیانیه‌ای مشترک که در وبگاه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی منتشر شده است، با بیان ادعاهایی علیه سپاه، مخالفتشان را با اقدام احتمالی دولت بایدن در خارج کردن نام سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از فهرست تروریسم آمریکا، اعلام کردند.

 

بنت ولاپید در این بیانیه مدعی شدند، سپاه پاسداران یک «سازمان تروریستی» می‌باشد و «باور این که آمریکا این سازمان را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کند، سخت است.»

 

آن‌ها همچنین مدعی شدند، جریان‌های مقاومت منطقه از جمله حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی در غزه، انصارالله یمن و نیروهای مقاومت در عراق به سپاه مرتبط هستند.

 

در بخش دیگری از بیانیه نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، ادعا شده است که سپاه «مسئول حملات به غیرنظامیان و سربازان آمریکایی در سراسر خاورمیانه است.»

 

در این بیانیه آمده است: برای ما سخت است باور کنیم که تعریف سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی در ازای «وعده آسیب نرساندن به آمریکایی‌ها» لغو شود. 

 

در بخش پایانی این بیانیه مطرح شد: جنگ با تروریسم ماموریت تمام جهان است. ما معتقدیم که ایالات متحده نزدیک ترین متحدان خود را در ازای وعده های توخالی تروریست ها رها نخواهد کرد.

 

بیانیه بنت و لاپید در پی این مطرح می‌شود که بر اساس گزارش‌ها دولت آمریکا در چارچوب روند بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران از «لیست سیاه تروریستی‌» ایالات متحده می‌باشد.

 

شب گذشته، جن ساکی، سخنگوی‌ کاخ سفید نیز در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از نظر دولت آمریکا سپاه پاسداران «واجد شرایط» خروج از "لیست تروریسم" شده است یا نه، گفت، هنوز توافقی در این زمینه انجام نشده است و وقتی توافقی در این باره وجود داشته باشد، درباره مفاد آن صحبت خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------