آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

وال‌استریت‌ژورنال: ایران یک نظام مالی برای مقاومت در برابر فشار حداکثری ایجاد کرد



دور زدن تحریم ها توسط ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده ایران برای دور زدن تحریم‌ها و مقاومت در برابر فشار حداکثری یک نظام مالی ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی به نقل از دیپلمات‌های غربی، مقام‌های اطلاعاتی و اسناد گزارش داده ایران یک نظام مالی و بانکی مخفیانه برای انجام ده‌ها میلیارد دلار تجارتی که نقض تحریم‌های آمریکا بوده ایجاد کرده است.

 

طبق نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، این سیستم از حساب‌های ایجادشده در بانک‌های خارجی، شرکت‌های نیابتی ثبت‌شده در خارج از ایران، شرکت‌هایی برای هماهنگی تجارت‌های تحریم‌شده و یک شرکت تسویه وجوه در داخل ایران تشکیل شده است.

 

وال‌استریت‌ژورنال تصریح کرده ایجاد این سیستم به ایران امکان داده در برابر فشارهای «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگرداندن آمریکا به برجام مقاومت کرده و همزمان برنامه هسته‌ای خودش را به پیش ببرد.

 

وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید موفقیت ایران در دور زدن محدویت‌های تجاری و مالی- که داده‌های تجاری و اظهارات مقام‌های غربی آن را تأیید می‌کنند- نشان‌دهنده نقائص تحریم‌های مالی است، آن هم در زمانی که آمریکا و اتحادیه اروپا سعی کرده‌اند از توان اقتصادی خودشان برای تنبیه کردن روسیه بابت حمله به اوکراین استفاده کنند.

 

مکانیسم عمل نظام بانکی مخفیانه‌ای که ایران ایجاد کرده، طبق ادعاهای وال‌استریت‌ژورنال به این شکل است: «آن دسته از بانک‌های ایرانی که به شرکت‌های تحت تحریم‌های آمریکا خدمات ارائه می‌دهند با زیرمجموعه‌های این شرکت‌ها در ایران وارد تعامل می‌شوند تا تجارت‌های ممنوعه را به نیابت از آنها انجام دهند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------