آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جمهوری‌خواهان کنگره درباره توافق با ایران به بایدن هشدار دادند



کنگره آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
در حالی مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پیش می‌رود که جمهوری‌خواهان بار دیگر به رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق با ایران هشدار دادند.

به گزارش فارس، در حالیکه برخی گمانه‌زنی‌ها از توافق قریب‌الوقوع در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران حکایت دارد، گزارش‌های دیگری نشان می‌دهدکه چند نفر از نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص هرگونه توافق با ایران به دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده‌اند.

 

روزنامه الشرق الاوسط در این خصوص گزارش کرد، «تد کروز» سناتور تندرو جمهوری‌خواه با انتقاد شدید از توافق دولت بایدن با ایران در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «بایدن به یک توافق جدید با ایران متعهد است و میلیاردها دلار روانه این رژیم تروریست می‌کند. بگذارید درباره مفهومی که چنین چیزی با خود دارد، صریح باشیم: بایدن قرار است به معنای واقعی کلمه به یکی از حامیان مالی تروریسم در جهان تبدیل شود».

 

«جیم ریش» از دیگر اعضای کمیته روابط خارجی سنا نیز ضمن اعلام مخالفت خود با توافق هسته‌ای ایران و همچنین برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی مدعی شد: «سپاه پاسداران مسئول چند حمله به نیروها و منافع آمریکا است و آشکارا از نواب تروریستی خطرناک که تهدیدی برای منطقه هستند حمایت می‌کند. هرگونه استدلالی در تضاد با این مسئله دروغ است».

 

جمهوری‌خواهان در جریان مذاکرات وین بیکار ننشسته‌ بودند و تاکنون چندین پیش‌نویس لوایحی را درکنگره پیش برده‌اند که در جدیدترین این موارد دولت ایالات متحده را از لغو هرگونه تحریم‌های وضع شده علیه کشورها و شرکت‌هایی که با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای تعامل داشته‌اند، منع می‌کند.

 

تد کروز می‌گوید: «دولت بایدن در حال از بین بردن تحریم‌هاست و تلاش می‌کند توافق جدیدی را با ایران تضمین کند که حتی ضعیف‌تر از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دوران اوباما با ایران است».

 

طبق این گزارش، دولت بایدن به کنگره اطلاع داده است که به ایران و شرکای بین‌المللی خود از جمله روسیه برای هفت فعالیت هسته‌ای غیرنظامی که تهران برای ساخت برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند، معافیت داده است اما جمهوری‌خواهانی چون کروز با چنین معافیت‌های مخالف هستند.

 

کروز با متهم کردن دولت بایدن در این زمینه ادامه دادک «دولت بایدن آنقدر به توافق خود متعهد است که مایل است ایران را به مشتری هسته‌ای برای پوتین تبدیل کند، از جمله کاری که معادل ده میلیارد دلار یارانه برای ماشین جنگی وی است بنابراین به همین دلیل است که من طرحی را ارائه کرده ام تا دولت بایدن را از صدور معافیت های فعالیت‌های غیرنظامی هسته‌ای که به روسیه اجازه می دهد برنامه هسته ای ایران را توسعه دهد، متوقف کند».

 

علاوه بر این، ۴۹ نفر از ۵۰ جمهوری خواه در سنا به بایدن، دموکرات ها و جامعه بین المللی گفتند که توافق با ایران بدون حمایت گسترده کنگره دوام نخواهد آورد.

 

این سناتورهای جمهوری‌خواه مدعی شدند:‌ «ما مایل و مشتاق حمایت از سیاستی در ایران هستیم که مسیر ایران را برای دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای کاملاً مسدود می‌کند، برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود می‌کند و با حمایت ایران از تروریسم مقابله می‌کند.»

 

طبق این گزارش، آنها هشدار دادند که اگر دولت با توافقی موافقت کند که نتواند به این اهداف دست یابد یا دستیابی به آنها را پیچیده تر کند، جمهوری خواهان هر کاری را برای لغو آن انجام خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------